BvA: 'ACM blokkeert overname Talpa door RTL'
- Media
- 30 jan 2023 @ 10:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jan 2023 @ 10:12
- Sjaak Hoogkamer
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft geen toestemming voor de overname van Talpa door RTL. De voorgestelde wijzigingsplannen die bedoeld waren om een machtpositie voor de fusiepartij te voorkomen, zijn volgens de ACM onvoldoende.
Zoals bekend onderschrijft BvA de bezwaren tegen het ontstaan van een te dominante partij in het commerciële medialandschap. De prijsverhogingen die hiervan het gevolg kunnen zijn, zijn niet in het belang van de BvA- achterban: de adverteerders in Nederland.
Directeur BvA, Henriette van Swinderen in een reactie: ‘Het is op dit moment bij ons niet bekend op welke gronden de ACM dit besluit heeft genomen en hoe zij het remedievoorstel dat partijen onlangs hebben ingediend hebben beoordeeld. De ACM heeft bij het beoordelen van dit voorstel ook de reactie van BvA gevraagd. Net als in eerdere reacties is ons uitgangspunt nog steeds dat er geen prijsopdrijvend effect dient te ontstaan en dat adverteerders voldoende keuzemogelijkheden moeten kunnen behouden in onder andere doelgroepen en bereik.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis Nederland breidt team... 28-03-2023
- Fremantle neemt productiebedrijf A... 23-03-2023
- ‘Streamingdiensten moeten 4,5% omzet... 23-03-2023
- Kijken, lezen en luisteren in... 22-03-2023
- Bindinc zet favoriete binge-series... 21-03-2023
- Spotler Group neemt Wireless... 20-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day