Bezoekers Threads vrouwelijker én jonger dan bij concurrent X

- Media
- 24 jan 2024 @ 14:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 24 jan 2024 @ 14:03
- Michiel van Zaane
Sinds de introductie van het sociale mediaplatform Threads per 14 december hebben 829.000 personen in Nederland de app en/of website bezocht. De bezoekers hebben een ander profiel dan die van concurrent X: meer vrouwen én jonger.
In de eerste vier weken na de introductie van het nieuwe Meta-platform hebben reeds 829.000 personen in Nederland gebruik gemaakt van Threads (5,5% bereik). Dat stelt marktonderzoeksbureau GfK.
Onder jongeren tussen de 13-34 jaar is het bereik het hoogst; 327.000 van hen heeft Threads bezocht, 39% van de bezoekers is dus jonger dan 35. Opvallend is dat in vergelijking met concurrent X het profiel van Threads aanzienlijk vrouwelijker is: 57% van de Threads-gebruikers is vrouw, ten opzichte van 40% bij X.
In bezoeksfrequentie zijn de Threads en X app-gebruikers nagenoeg gelijk: voor beide geldt dat de ene helft 1 tot 5 dagen in de maand gebruikt maakt van de dienst en de andere helft 6 dagen of vaker.
Van de Threads bezoekers komt 72% ook op X en is 28% dus géén X bezoeker (meer). Dit toegevoegde bereik op Threads bestaat ook voornamelijk uit vrouwen.
Threads, dat op 14 december 2023 ook in Europa toegankelijk werd, is het jongste lid van de Meta-familie met daarin onder andere ook Instagram en Facebook. Dat geeft gebruikers van Instagram de mogelijkheid om hun Instagram account te gebruiken voor het inloggen in Threads. Dit is terug te zien in het bezoekersprofiel van beide diensten: het profiel van Threads-bezoekers toont grote overeenkomsten met dat van Instagram-bezoekers.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes