Mediahuis koopt resterende aandelen Medienhaus Aachen

Mediahuis koopt resterende aandelen Medienhaus Aachen
  • Media
  • 17 jan 2024 @ 13:07
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Mediahuis heeft zopas de resterende 30% van de aandelen in de Duitse uitgever Medienhaus Aachen GmbH verworven. Begin 2022 verwierf de Europese mediagroep al 70% van de aandelen.

De overige 30% bleven toen in handen van Rheinische Post Mediengruppe, dat nu haar aandelen aan Mediahuis heeft verkocht. Met deze transactie is Medienhuis Aachen volledig eigendom van Mediahuis. Met de koop van de aandelen in 2022 trad Mediahuis voor het eerst toe tot de Duitse krantenmarkt. Als meerderheidsaandeelhouder begeleidde Mediahuis de Duitse uitgever de afgelopen twee jaar in het digitale transformatieproject.

Paul Verwilt, COO Mediahuis groep en voorzitter van Medienhaus Aachen: ‘De afgelopen twee jaar hebben we samen met CEO Andreas Müller en de collega’s van Medienhaus Aachen belangrijke stappen gezet in de digitale ontwikkeling van zowel de organisatie als haar titels. Na twee jaar constructief samenwerken met Rheinische Post Mediengruppe zijn we gezamenlijk overeengekomen dat een structuur met één aandeelhouder in plaats van twee mediagroepen, de verdere ontwikkeling van Medienhaus Aachen ten goede komt en haar digitale transformatie verder zal kunnen versnellen. Het feit dat de uitgever van de Aachener Zeitung voortaan voor de volle 100% deel uitmaakt van Mediahuis groep, benadrukt ons geloof in de verdere succesvolle en duurzame toekomst van Medienhaus Aachen en versterkt tegelijkertijd de groeiambities van Mediahuis in de Duitse markt.’

Johannes Werle, CEO Rheinische Post Mediengruppe: ‘Reeds enkele decennia geleden werd Rheinische Post Mediengruppe actief in de regio Aken via haar krant Aachener Nachrichten, de eerste krant met een nieuwe licentie in Duitsland. Als gevolg van de fusie met de Aachener Zeitung in 1975, had onze groep een belangrijke minderheidsaandeel in de gefuseerde onderneming. Nu is de tijd gekomen om dit hoofdstuk af te sluiten. Rheinische Post Mediengruppe zal zich nog sterker richten op zijn digitaal goed ontwikkelde en gecontroleerde nieuwsmerken in Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts en Saarland. We willen alle medewerkers van Medienhaus Aachen bedanken voor de goede samenwerking in het verleden en wensen hen het allerbeste voor de toekomst.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken