Mediahuis koopt resterende aandelen Medienhaus Aachen

- Media
- 17 jan 2024 @ 13:07
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 jan 2024 @ 13:07
- Michiel van Zaane
Mediahuis heeft zopas de resterende 30% van de aandelen in de Duitse uitgever Medienhaus Aachen GmbH verworven. Begin 2022 verwierf de Europese mediagroep al 70% van de aandelen.
De overige 30% bleven toen in handen van Rheinische Post Mediengruppe, dat nu haar aandelen aan Mediahuis heeft verkocht. Met deze transactie is Medienhuis Aachen volledig eigendom van Mediahuis. Met de koop van de aandelen in 2022 trad Mediahuis voor het eerst toe tot de Duitse krantenmarkt. Als meerderheidsaandeelhouder begeleidde Mediahuis de Duitse uitgever de afgelopen twee jaar in het digitale transformatieproject.
Paul Verwilt, COO Mediahuis groep en voorzitter van Medienhaus Aachen: ‘De afgelopen twee jaar hebben we samen met CEO Andreas Müller en de collega’s van Medienhaus Aachen belangrijke stappen gezet in de digitale ontwikkeling van zowel de organisatie als haar titels. Na twee jaar constructief samenwerken met Rheinische Post Mediengruppe zijn we gezamenlijk overeengekomen dat een structuur met één aandeelhouder in plaats van twee mediagroepen, de verdere ontwikkeling van Medienhaus Aachen ten goede komt en haar digitale transformatie verder zal kunnen versnellen. Het feit dat de uitgever van de Aachener Zeitung voortaan voor de volle 100% deel uitmaakt van Mediahuis groep, benadrukt ons geloof in de verdere succesvolle en duurzame toekomst van Medienhaus Aachen en versterkt tegelijkertijd de groeiambities van Mediahuis in de Duitse markt.’
Johannes Werle, CEO Rheinische Post Mediengruppe: ‘Reeds enkele decennia geleden werd Rheinische Post Mediengruppe actief in de regio Aken via haar krant Aachener Nachrichten, de eerste krant met een nieuwe licentie in Duitsland. Als gevolg van de fusie met de Aachener Zeitung in 1975, had onze groep een belangrijke minderheidsaandeel in de gefuseerde onderneming. Nu is de tijd gekomen om dit hoofdstuk af te sluiten. Rheinische Post Mediengruppe zal zich nog sterker richten op zijn digitaal goed ontwikkelde en gecontroleerde nieuwsmerken in Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts en Saarland. We willen alle medewerkers van Medienhaus Aachen bedanken voor de goede samenwerking in het verleden en wensen hen het allerbeste voor de toekomst.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes