MediaLab lanceert samen met ORN nieuw distributieplatform

MediaLab lanceert samen met ORN nieuw distributieplatform
  • Media
  • 17 jan 2024 @ 10:20
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In samenwerking met ORN (Omroep Reclame Nederland) heeft MediaLab een nieuw distributieplatform ontwikkeld dat als centrale hub voor adverteerders en 13 regionale tv- en radiozenders dient.

Ster heeft per 1 januari 2024 de verkoopactiviteiten van ORN overgenomen. Deze verkoopactiviteiten worden geïntegreerd in het MediaLab-platform.

De samenwerking tussen ORN en MediaLab is bekrachtigd met een meerjarige overeenkomst. Wil Disseldorp van ORN: ‘We hebben bewust gekozen voor de oplossing van MediaLab om onze reclames eenvoudiger en efficiënter aan de omroepen te kunnen aanbieden. Dit nieuwe platform centraliseert de contentlevering en is een gamechanger voor de interactie tussen leveranciers, producenten en omroepen.’

CTO Pepijn Over van MediaLab voegt toe: ‘Dankzij onze ervaring in de broadcast- en media-industrie begrijpen we hoe de infrastructuur opgezet moet worden. Dit stelt ons in staat om niet alleen optimale distributie te realiseren, maar ook om handmatige quality checks, zoals het overzetten van metadata, te vermijden. MediaLab maakt het mogelijk om content centraal aan te leveren, automatische quality checks uit te voeren en vervolgens media automatisch te distribueren aan omroepen volgens rapportages en schema's.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken