NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

- Media
- 19 jan 2024 @ 08:01
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jan 2024 @ 08:01
- Michiel van Zaane
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Het NMO-bestuur is met de aanstelling van Kuyf volle sterkte.
Jacques Kuyf was in het verleden werkzaam bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus. Zo was hij CEO van onder meer FHV BBDO en FD Mediagroep en voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Ook heeft hij tal van functies bekleed als toezichthouder: als voorzitter/lid van raden van advies of raden van commissarissen. Die rol vervult hij nog steeds bij een groot aantal organisaties. Op dit moment is hij voorzitter van de raad van commissarissen van het ANP en voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code.
Jacques Kuyf is met ingang van 18 januari 2024 voorzitter van het NMO-bestuur dat bestaat uit de volgende personen:
Rien van Beemen - MMA en NDP Nieuwsmedia
Charelle Akihary-Lammers - NPO
Lauren van der Heijden - Vinex
Joris van der Pol - Audify
Ton Rozenstraten - Screenforce
Maiko Valentijn - PMA
Thijs Muller - PMA
Harry Dekker - BvA
Mariëlle Slenders - BvA
Inge Brakman, die tijdelijk de rol van voorzitter van het NMO-bestuur vervulde, is zeer verheugd met de aanstelling van Jacques. Zij zegt hierover: ‘Met Jacques krijgen we een zeer ervaren bestuurder aan boord die de mediabranche door en door kent. Die combinatie van ervaring, kennis en netwerk is enorm waardevol voor deze functie en ik ben dan ook heel blij dat wij hem mogen verwelkomen.’
Jacques Kuyf over zijn aanstelling: ‘Ik heb enorm veel zin om samen met het bestuur, directie en medewerkers van NMO aan de slag te gaan. Het Nationaal Media Onderzoek is uniek in de wereld en de ambities zijn groot. De verschillende bereiksonderzoeken zijn in de afgelopen periode vernieuwd en verbeterd. Nu is het zaak om één cross-mediale dataset te creëren, waarbij naast technische uitdagingen ook op bestuurlijk en politiek vlak knopen moeten worden doorgehakt. Ik zie ernaar uit om dat traject te mogen begeleiden vanuit mijn nieuwe rol als voorzitter van NMO.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes