Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert Tiktok-campagne voor NextGen

- Media
- 29 feb 2024 @ 14:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 feb 2024 @ 14:05
- Michiel van Zaane
Op 4 maart 2024 start de zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De eetgedragsveranderingscampagne richt zich dit jaar specifiek op de NextGen.
In samenwerking met Boomerang FT worden Gen Z en Gen Alpha via een gelaagde Tiktok-campagne uitgedaagd om samen met hun ouders mee te doen. De Tiktok-campagne is op 29 februari gelanceerd met de release van de campagnesong ‘Zonder Je Weet Wel’ door Russo & Juwls.
Bubbel
Isabel Boerdam, bekend als het gezicht achter foodblog De Hippe Vegetariër en oprichter van de campagne, licht toe: ‘We hebben gebruik gemaakt van het inzicht dat mensen zich veel gemakkelijker openstellen voor de mening van mensen in hun bubbel, dan van mensen daar buiten. Dit zie je ook bij een politieke lobby gebeuren; wij passen dit principe nu toe op gezinnen. Hoe vaak hoor je niet dat een familie anders gaat eten door de overtuiging van een kind? Zo hopen we ons bereik in Nederland weer verder uit te breiden.’
Gelaagde Tiktok- campagne
Om de NextGen te bereiken is er een gelaagde Tiktok-campagne ontwikkeld in samenwerking met Boomerang FT 'hét bureau gespecialiseerd in het bereiken van de volgende generatie'. De basis van de campagne is een song geproduceerd door Russo (Rutger van Eck) en Julia (Julia Horsten), die gaat over ‘de week zonder je-weet-wel’.
Renee van den Oetelaar, managing director van Boomerang FT: ‘Hiermee zetten we in op nieuwsgierigheid onder de doelgroep én creëren een ‘onderonsje’ tussen de NextGen die minder vlees en zuivel eten heel normaal vindt – in tegenstelling tot de ouders. Deze song loopt als een rode draad door de campagne en is vandaag officieel gelanceerd op de social kanalen van de Week Zonder Vlees & Zuivel!’ Op deze basis wordt verder gebouwd met straatinterviews, creators die hun ouders exposen met content als ‘Hoe mijn vader denkt dat je vegan eet’ en Tiktok-users die stiekem vegan voor hun ouders gaan koken en de reacties filmen.
Boerdam: ‘In 2023 kende 60% van Nederland de campagne en deden 2,7 miljoen mensen mee. Met deze NextGen movement hopen we nieuwe mensen in beweging te brengen en het campagnebereik weer verder uit te breiden, op naar heel Nederland!’
Foto: Opname van de ‘Zonder Je Weet Wel’ campagnesong in de studio van Russo. Van links naar rechts: Rutger van Eck (Russo), Isabel Boerdam (oprichter Stichting Week Zonder Vlees) en Julia Horsten (Juwls).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes