Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen

- Media
- 7 feb 2024 @ 13:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 feb 2024 @ 13:05
- Michiel van Zaane
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 226 minuten over de gehele dag in januari 2024. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders opeen hele dag was 139 minuten, een jaar eerder was dit 147 minuten.
In de 226 minuten die de kijker voor het televisiescherm doorbracht zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. Dat blijkt uit het maandoverzicht van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) over januari 2024.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in januari 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34,1%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 25,5% en de Talpa Network zenders 17,0%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 36,9%, de zenders van RTL Nederland 29,8% en de Talpa Network zenders 18,9%.
Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's(inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Wie is de Mol op NPO 1 van 6 januari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3.717.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,4 miljoen.
Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in januari 2024 gemiddeld 34 minuten per dag uitgesteld gekeken. In januari 2023 was dit 34 minuten. Wie is de Mol van 6 januari op NPO 1 had met 2.097.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes