Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven

- Media
- 8 mrt 2024 @ 07:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2024 @ 07:00
- Michiel van Zaane
Nederlanders brachten in februari 2024 gemiddeld 224 minuten per dag door voor het televisiescherm. In januari was dat 226 minuten. Dat blijkt uit de cijfers van het Nationaal Media Onderzoek.
In de totale schermtijd zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In februari 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 139 minuten. In februari 2023 was dit 145 minuten.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag, 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in februari 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34,8%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,0% en de Talpa Network zenders 17,3%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 37,7%, de zenders van RTL Nederland 27,8% en de Talpa Network zenders 19,5%.
Kijkcijfers per zender, gehele dag en avond, 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag, 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Wie is de Mol op NPO 1 van 10 februari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3.196.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 3,6 miljoen.
Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag.
Uitgesteld kijken
Er werd in februari 2024 gemiddeld 35 minuten per dag uitgesteld gekeken. In februari 2023 was dit 34 minuten. Wie is de Mol van 3 februari op NPO 1 had met 2.045.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- marktaandeel. publieke omroep
- kijkcijfers
- SBS
- Veronica
- Talpa
- RTL
- video on demand
- uitgesteld kijken
- NMO
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes