OOH-trendrapport 2024: AI, synergie met radio en ethisch datagebruik

OOH-trendrapport 2024: AI, synergie met radio en ethisch datagebruik
  • Media
  • 30 jul 2024 @ 15:14
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In dit rapport van Dentsu Benelux worden de nieuwste trends en innovaties in de Out-of-Home branche voor 2024 belicht. Het is ontwikkeld in samenwerking met Ocean Outdoor, JC Decaux, Global Media en Clear Channel.

Het onderzoek biedt volgens het bureau ‘inzichten in hoe data-integratie en nieuwe methodologieën de planning en uitvoering van campagnes verbeteren.’ Ook wordt de kracht van Digitale OOH (DOOH) nogmaals besproken, net als het gebruik van Fake (Faux) OOH en influencers als volwaardige media-inkopers.

Het rapport noemt dit jaar 10 trends:

1.        Connecting On The Streets

2.        AI An Efficiency Tool, Not A Replacement

3.        Reframing The One Week Campaign

4.        The Audiovisual Synergy of Radio And OOH

5.        The Rise of Clean Rooms in Digital Out Of Home

6.        Integrity Economics: Less Pollution More Attention

7.        Encoding The Minds of The Masses

8.        The Rise of Fake OOH

9.        The Race to Monetization Linked To OOH

10.      Opinion | What's The ROI Of OOH?

De belangrijkste inzichten uit het rapport:

•          AI als Efficiëntie Tool: Kunstmatige intelligentie (AI) wordt ingezet om de efficiëntie en effectiviteit van OOH-campagnes te verbeteren, met een focus op programmatische digitale out-of-home (PDOOH) planning.

•          Langdurige Campagne Aanwezigheid: Het rapport benadrukt de voordelen van langdurige campagne-aanwezigheid om de mentale beschikbaarheid en merkherkenning te vergroten.

•          Synergie tussen Radio en OOH: De combinatie van radio en OOH wordt gepresenteerd als een krachtige strategie om merkimpact te maximaliseren en consumentenbetrokkenheid te vergroten.

•          Duurzaamheid en Ethisch Datagebruik: Er wordt aandacht besteed aan de ethische overwegingen van datagebruik in reclame en het groeiende belang van duurzaamheid binnen de mediasector

Klik hier voor het volledige rapport.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken