OOH-trendrapport 2024: AI, synergie met radio en ethisch datagebruik
- Media
- 30 jul 2024 @ 15:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jul 2024 @ 15:14
- Sjaak Hoogkamer
In dit rapport van Dentsu Benelux worden de nieuwste trends en innovaties in de Out-of-Home branche voor 2024 belicht. Het is ontwikkeld in samenwerking met Ocean Outdoor, JC Decaux, Global Media en Clear Channel.
Het onderzoek biedt volgens het bureau ‘inzichten in hoe data-integratie en nieuwe methodologieën de planning en uitvoering van campagnes verbeteren.’ Ook wordt de kracht van Digitale OOH (DOOH) nogmaals besproken, net als het gebruik van Fake (Faux) OOH en influencers als volwaardige media-inkopers.
Het rapport noemt dit jaar 10 trends:
1. Connecting On The Streets
2. AI An Efficiency Tool, Not A Replacement
3. Reframing The One Week Campaign
4. The Audiovisual Synergy of Radio And OOH
5. The Rise of Clean Rooms in Digital Out Of Home
6. Integrity Economics: Less Pollution More Attention
7. Encoding The Minds of The Masses
8. The Rise of Fake OOH
9. The Race to Monetization Linked To OOH
10. Opinion | What's The ROI Of OOH?
De belangrijkste inzichten uit het rapport:
• AI als Efficiëntie Tool: Kunstmatige intelligentie (AI) wordt ingezet om de efficiëntie en effectiviteit van OOH-campagnes te verbeteren, met een focus op programmatische digitale out-of-home (PDOOH) planning.
• Langdurige Campagne Aanwezigheid: Het rapport benadrukt de voordelen van langdurige campagne-aanwezigheid om de mentale beschikbaarheid en merkherkenning te vergroten.
• Synergie tussen Radio en OOH: De combinatie van radio en OOH wordt gepresenteerd als een krachtige strategie om merkimpact te maximaliseren en consumentenbetrokkenheid te vergroten.
• Duurzaamheid en Ethisch Datagebruik: Er wordt aandacht besteed aan de ethische overwegingen van datagebruik in reclame en het groeiende belang van duurzaamheid binnen de mediasector
Klik hier voor het volledige rapport.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes