Canal+ toont Kieft in 'verslavende' voetbalcampagne
- Media
- 19 aug 2024 @ 11:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 aug 2024 @ 11:06
- Sjaak Hoogkamer
Canal+ lanceert een nieuwe campagne die de liefde van voetbalfans voor de Eredivisie belicht.
Met de waarschuwing ‘Live voetbal kan verslavend zijn’, speelt de campagne in op de onweerstaanbare drang van fans om geen enkele wedstrijd te missen. In de campagne is een hoofdrol weggelegd voor oud-international en ervaringsdeskundige Wim Kieft. Klanten van de zender hebben toegang tot alle wedstrijden van de Eredivisie.
De campagne, getiteld ‘Voetbalverslaving’, toont een praatgroep van lotgenoten die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisiewedstrijden te kijken. De liefde voor het voetbal gaat zo ver dat er zelfs een hond is aangeschaft om ongestoord de wedstrijd te kunnen kijken. En de heg wordt ook tegenwoordig netjes door Kieft geknipt om rustig op zijn mobiel de wedstrijd te kunnen kijken. Kieft: ‘Zo’n praatgroep als deze komt mij natuurlijk niet onbekend voor, maar iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Dus om aan zo’n grappig script mee te mogen werken is alleen maar een cadeautje.’
De online campagne, gemaakt door bureau Higuita, bestaat uit verschillende video’s en is vanaf 19 augustus te zien. De Klassieker wordt op zondag 1 september om 14.30 uur gespeeld in de Johan Cruijff Arena en is daarnaast te zien op ESPN2.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes