Telefoonboekje Odido en CPNB groot succes
- Media
- 19 aug 2024 @ 09:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 aug 2024 @ 09:47
- Sjaak Hoogkamer
Het telefoonboekje, het allereerste kinderboek in de vorm van een smartphone, is populair. Inmiddels is een oplage van ruim 50.000 exemplaren bereikt.
Het gratis telefoonboekje met tekst die volledig bestaat uit chats, is geschreven door bestsellerauteur Marjon Hoffman, bekend van De regels van Floor. Basisschoolleraren waren zo enthousiast over deze nieuwe vorm van leesbevordering dat zij het massaal bestelden voor hun leerlingen.
Vanaf vandaag – 19 augustus - gaan de eerste scholen weer van start. Vanaf dan geldt er ook op alle basisscholen een telefoonverbod.
Odido en CPNB stonden in april stil bij het gebruik van telefoons op basisscholen. Omdat de aandacht van kinderen steeds meer van het boek naar de telefoon verplaatst, ontwikkelde Odido het telefoonboekje. De telecomprovider vindt het belangrijk dat kinderen wat vaker hun telefoon wegleggen en iets anders doen. Met Het telefoonboekje herontdekken kinderen de lol van lezen. Met een gemiddelde leestijd van 25 minuten was Het telefoonboekje goed voor 1.375.000 leesminuten. Daarbij overweegt 80% van de kinderen na het lezen van Het telefoonboekje ook andere boeken te gaan lezen. 72% van de ondervraagden (2425 scholieren) gaf aan meer te willen lezen in deze vorm.
Met het stijgen van de schermtijd daalt onder andere de leesvaardigheid en leestijd van kinderen. Van de zevenjarigen – beginnende lezers – leest 68% vrijwel dagelijks een boek in de vrije tijd. Aan het eind van de basisschool, op twaalfjarige leeftijd, is dat met de helft gedaald (naar 35%). 1 op de 3 vijftienjarigen scoort een onvoldoende voor leesvaardigheid (PISA-Nederland, 2022).
Met initiatieven zoals Het telefoonboekje zet Odido zich in voor het bevorderen van leesplezier en leesvaardigheid onder kinderen, en draagt zo bij aan hun algehele ontwikkeling.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes