IAB Nederland vergelijkt vier Datafeed Management Tools
- Online
- 26 okt 2015 @ 11:34
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 26 okt 2015 @ 11:34
- Redactie Online
De IAB taskforce Search ziet het belang van datafeed marketing sterk groeien. Daarom vergeleek het vier populaire Datafeed Management Tools: Datafeedwatch, Channable, Adcurve (voorheen bekend als Shop2market) en ProductsUp en publiceert het vandaag een onepager, die de verschillende kenmerken van de onderzochte tools laat zien. Hiermee helpt de taskforce om op een gemakkelijke manier een keuze te maken tussen de verschillende tools.
Datafeed marketing stelt de online retailer in staat om de actuele product database geautomatiseerd en dynamisch door te plaatsen naar de website en advertentiekanalen.
De complexiteit van feedmanagement wordt door diverse tools sterk vereenvoudigd.
Online retailers zijn hierdoor in staat een substantieel deel van de omzet te genereren via kanalen als:
1. Comparison Shopping Engines (CSE’s), zoals Beslist, Kieskeurig, Vergelijk, Tweakers en Google Shopping.
2. Affiliate platforms, zoals Daisycon, TradeTracker en Zanox.
3. Shoppingsites, zoals Miinto, Bol.com, Amazon en Winkelstraat.nl.
4. Marketplaces, zoals Marktplaats en Craigslist.
5. Search Engine Advertising & PPC, zoals AdWords search en Bing Ads.
6. Dynamic remarketing: display ads via verschillende (programmatic) netwerken en sites.
De taskforce Search heeft onderzoek gedaan naar vier populaire tools die zich specifiek toeleggen op het managen van feeds. De uitkomsten van het onderzoek zijn opgenomen in onderstaande onepager, die in één oogopslag de verschillende kenmerken van de onderzochte tools laat zien. Tevens bijgaand de whitepaper.
‘Dit onderzoek maakt deel uit van de geplande inhoudelijke onderzoeken en publicaties, waarmee we als taskforce vorm willen geven aan het promoten van het vakgebied Search Engine Marketing in Nederland’, aldus voorzitter Philip Spaas van de IAB Taskforce
Het onderzoek is uitgevoerd door de leden van de IAB taskforce Search, in het bijzonder S&D Interactive Media, metapeople en Oogst.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Schiphol digitaliseert... 12-05-2025
- Ad Alliance test Vertical... 12-05-2025
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management