Oprichter HotelSpecials.nl investeert in slim horeca platform BarDoggy

Oprichter HotelSpecials.nl investeert in slim horeca platform BarDoggy
  • Online
  • 10 jun 2016 @ 16:27
  • 23624 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nick Stals, oprichter van HotelSpecials.nl en GiftForYou, stapt in als investeerder bij BarDoggy. Volgens Tim de Kraker (CEO BarDoggy) is Nick met zijn jarenlange ervaring op het gebied van online (horeca)platforms de gedroomde investeerder om de strategie van BarDoggy verder te professionaliseren en de internationale uitrol te stroomlijnen. De investering wordt gebruikt om te groeien naar 500 aangesloten horecalocaties en 50.000 maandelijks actieve gebruikers.

Inmiddels maken 100 horecalocaties gebruik van het BarDoggy platform. Hiermee staat de ondernemer rechtstreeks in verbinding met de doelgroep en wordt er een eigen community gecreëerd. Via verschillende sensoren en interacties worden bezoekstatistieken in kaart gebracht en persoonlijke profielen aangemaakt. Vervolgens wordt de dienstverlening afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van de gast. Dit alles met als doel om de loyaliteit van gasten te verhogen, meer bezoekers te trekken en meer drankjes te verkopen.

Door het gedrag van de gebruikers compleet in kaart te brengen, is het mogelijk om te begrijpen hoe de consument zich laat beïnvloeden bij de keuze voor een locatie of product. Een voorbeeld: iemand die een Gin-Tonic bestelt, blijft gemiddeld 14 procent langer in een de bar dan iemand die een biertje bestelt. Via het platform kan een ondernemer vervolgens een interessante Gin-Tonic- actie aanbieden, die de verkoop van dit product stimuleert.

Over BarDoggy
In een markt die steeds meer om beleving draait, is het noodzaak om de persoonlijke behoefte van de gast te kennen en daarop in te spelen. BarDoggy doet dit door een internationaal platform aan te bieden waar horeca locaties zich bij aan kunnen sluiten en waar het consumenten gedrag tot in detail vastgelegd wordt. Inmiddels is de BarDoggy app meer dan 30.000 keer gedownload en sluiten er wekelijks nieuwe horecalocaties zich aan op het platform. BarDoggy werkt hierbij samen met partijen als Coca-Cola, Heineken, Flügel, HorecaBrains, Koninklijke Horeca Nederland en Disaronno. Tijdens de afgelopen Horecava (de grootste landelijke horecabeurs) won BarDoggy de innovation award voor beste digitale horeca innovatie.

Van links naar rechts: Nick Stals (oprichter Hotelspecials.nl), Tim de Kraker (CEO BarDoggy) en Dennis van der Breggen (Altermedia, partner en co-founder)

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken