Online publishers roepen op nieuwe online luidheidsnorm te omarmen
- Online
- 16 dec 2021 @ 08:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 dec 2021 @ 08:03
- Michiel van Zaane
De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.
De introductie van de door de European Broadcast Union (EBU) ontwikkelde norm vormt de oplossing voor de grote verschillen in luidheid, die aanwezig kunnen zijn tussen online content en online commercials. De online kijkers hebben profijt van deze introductie: zij ervaren geen verschil in luidheid meer tussen de content en de commercials. Dat komt omdat de content al uitgezonden wordt op deze nieuwe norm.
Norm door VIA geaccepteerd
De nieuwe norm is een uitbreiding van de bestaande R128 norm, die de EBU al in 2011 voor TV heeft gepubliceerd. De nieuwe versie van de luidheidsnorm is opgenomen in de technische specificaties voor aanlevering van TV en online commercials op de website van Screenforce.
Op 22 juni heeft de Taskforce Online Video van VIA Nederland haar derde editie van het Online Video Handboek gepubliceerd. Technische standaarden, waaronder de nieuwe luidheidsnorm, zijn opgenomen in dit handboek. Leden van VIA kunnen het handboek hier downloaden.
Verschillen online devices
Verschillende online devices kunnen nog wel verschillende geluidsbelevingen geven. Dit probleem heeft een technische oorzaak waar de online publishers geen rol in hebben. Voor het vinden van een oplossing lopen momenteel gesprekken tussen de fabrikanten van de devices en de European Broadcast Union.
Screenforce
In totaal zijn vijftien video platforms bij Screenforce aangesloten, hetzij rechtstreeks, hetzij via hun partnership met Ad Alliance. De vijftien merken zijn NPO Start, RTL XL, Videoland, DPG Media, Discovery, ESPN, Ziggo Sport, Eurosport, 24Kitchen, Comedy Central, MTV, Spike, National Geographic, XITE en KIJK.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers