House of Esports werkt samen met Kayzr

House of Esports werkt samen met Kayzr
  • Sponsoring
  • 14 sep 2018 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotieActivatieOnline gamingeSports

Het Rotterdamse bureau House of Esports gaat samenwerken met Kayzr uit Gent. Hun gezamenlijke missie: competitief gamen (oftewel esports) toegankelijk maken voor iedereen.

De mannen achter House of Esports waren mede-initiatiefnemers van het Esports House in Rotterdam, een fysieke locatie voor gamers. Het bureau van vader en zoon Wim en Nolan Noordzij (zie foto) werkt samen met diverse esport-stakeholders in Nederland waarvoor zij onder meer de sponsoring en activaties voor ontwikkelt. Door nu ook samen te werken met Kayzr verbreedt het speelterrein nu ook naar België en wellicht zelfs nog verder.

Kayzr League

Kayzr biedt gamers die willen doorgroeien in esports een platform waar ze het kunnen opnemen tegen gamers van een vergelijkbaar niveau via de Kayzr League. Dit is een professionele competitie met de vier populairste games op Kayzr.com. De ontknoping van dit toernooi is te volgen op grote gaming-events en via een streamingdienst. Met de Kayzr League worden 100.000 jongeren bereikt in de Benelux.

Kayzr focuste zich tot nu toe voornamelijk op de Benelux, maar ziet grotere mogelijkheden voor haar platform via internationale expansie met een vaste voet in Nederland en snelle uitbreiding naar een Europese grootmacht. Deze extra schaal verzekert een rendement op haar uitvoerige investeringen in eigen IT.

Doorgroei voor esports

Nederland en België maken een grote transitie door qua esports. Door verdere professionalisering in de esports-markt en de opkomst van onder meer de eDivisie heeft deze eigenzinnige tak van sport in Nederland een vlucht genomen. Beide bureaus zien 'groei en expansie, maar nog niet te vergelijken met de internationale markt'.

Daarnaast ontwikkelt House of Esports nieuwe concepten om gamen en esports toegankelijker en commerciëler te maken. Voor Rotterdam is een concept ontwikkeld 'Gamen in de maatschappij' waar aandacht besteed wordt aan onder andere: ouder-kind relatie, gamen en voeding, gamen en bewegen, gamen en studie, gamen en social media.

Dit gebeurt in samenwerking met maatschappelijke instellingen, overheden, (sport)verenigingen, buurt/wijkhuizen en semioverheidsinstanties op het gebied van sport en cultuur.

Strategische alliantie

Door de strategische samenwerking gaan Kayzr en House of Esports werken aan de verdere ontwikkeling van competitief gamen in Nederland, de Benelux en internationaal. De focus ligt daarbij op breedtesport, community's, maatschappelijke initiatieven en het bouwen van een gezonde sportpiramide.

'We werken nu aan een structurele en kwalitatieve invulling van esports en competitief gamen in de Benelux', aldus beide bureaus.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken