Venco strikt voetballers
- Sponsoring
- 28 sep 2018 @ 15:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VoetbalActivatieCampagnes
- 28 sep 2018 @ 15:29
- Jeroen Mirck
De nieuwe merkcampagne van dropmerk Venco bevat hoofdrollen voor twee bekende oud-voetballers. De voice-over is van Ronald de Boer (ex-Ajax en Oranje) en een van de tv-spots heeft Nathan Rutjes in de hoofdrol, tot voor kort cultheld van Roda JC.
Eerder deze week trapte Venco de campagne al af met twee andere commercials, waarin een weerman en een orgeldraaier centraal staan. Vandaag, met een competitie-weekend voor de boeg, gaat alle aandacht uit naar een derde film, met Rutjes als hoofdpersonage. Leuk detail: op zijn shirt prijkt Cloetta, de naam van Venco's moederbedrijf.
De voetballer met het opvallende kapsel doet zijn imago van Mister Positivo eer aan in de nieuwe tv-commercial. Hij doet zijn best doet om zich een beetje verstaanbaar te maken in het Engels. Net als bij de andere twee spots verzorgt ex-voetballer Ronald de Boer de voice-over. De commercial wordt vanavond voor het eerst op tv vertoond, maar is overdag al online te zien.
Steenkolen-Engels
De insights van deze commercial zijn in feite overbekend. Nederlandse voetballers en trainers en de beheersing van de Engelse taal, het blijft een bijzonder combinatie. Zo maakte Louis van Gaal eerder veel indruk met zijn steenkolen-Engels als coach van Manchester United. Van Gaal bracht Engeland ‘another cook’ en ‘horny players’. Rutjes doet niet voor hem onder met zinnen als ‘We let them eat the cheese from our bread’ en ‘everthing is walking completely in the soup'.
Eerder vandaag deelde Rutjes zelf via zijn Instagram al een korte teaser van de commercial, tot grote hilariteit van zijn zoontje Lavezzi die zijn vader direct op Instagram Engelse les gaf.
Lekker Nederlands
Met de campagne ‘Lekker Nederlands’ benadrukt Venco dat drop en Venco net zo bij Nederland horen als het gebruik van onze fiets alsof het een auto is, onze drie kussen bij iedere begroeting en dus ook ons steenkolenengels - volgens Nederlanders ook zo’n typische Nederlandse eigenaardigheid.
In de drie tv-commercials die bij de campagne horen, draait dan ook alles om het aanvoelen van die typische Nederlandse eigenaardigheden waar we stiekem best een beetje om kunnen lachen. Zo komt naast Rutjes een weerman aan bod die altijd klaagt over het weer- zelfs als het heerlijk warm is - en wordt onze regeltjescultuur op ludieke wijze in beeld gebracht. De commercials zijn gemaakt door reclamebureau Alfred International.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- reclame
- Nederlands
- lekker
- campagne
- Nathan Rutjes
- Venco
- Alfred
- voetbal
- commercial
- drop
- Ronald de Boer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management