Venco strikt voetballers

Venco strikt voetballers
  • Sponsoring
  • 28 sep 2018 @ 15:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalActivatieCampagnes

De nieuwe merkcampagne van dropmerk Venco bevat hoofdrollen voor twee bekende oud-voetballers. De voice-over is van Ronald de Boer (ex-Ajax en Oranje) en een van de tv-spots heeft Nathan Rutjes in de hoofdrol, tot voor kort cultheld van Roda JC.

Eerder deze week trapte Venco de campagne al af met twee andere commercials, waarin een weerman en een orgeldraaier centraal staan. Vandaag, met een competitie-weekend voor de boeg, gaat alle aandacht uit naar een derde film, met Rutjes als hoofdpersonage. Leuk detail: op zijn shirt prijkt Cloetta, de naam van Venco's moederbedrijf.

De voetballer met het opvallende kapsel doet zijn imago van Mister Positivo eer aan in de nieuwe tv-commercial. Hij doet zijn best doet om zich een beetje verstaanbaar te maken in het Engels. Net als bij de andere twee spots verzorgt ex-voetballer Ronald de Boer de voice-over. De commercial wordt vanavond voor het eerst op tv vertoond, maar is overdag al online te zien.

Steenkolen-Engels

De insights van deze commercial zijn in feite overbekend. Nederlandse voetballers en trainers en de beheersing van de Engelse taal, het blijft een bijzonder combinatie. Zo maakte Louis van Gaal eerder veel indruk met zijn steenkolen-Engels als coach van Manchester United. Van Gaal bracht Engeland ‘another cook’ en ‘horny players’. Rutjes doet niet voor hem onder met zinnen als ‘We let them eat the cheese from our bread’ en ‘everthing is walking completely in the soup'.

Eerder vandaag deelde Rutjes zelf via zijn Instagram al een korte teaser van de commercial, tot grote hilariteit van zijn zoontje Lavezzi die zijn vader direct op Instagram Engelse les gaf.

Lekker Nederlands

Met de campagne ‘Lekker Nederlands’ benadrukt Venco dat drop en Venco net zo bij Nederland horen als het gebruik van onze fiets alsof het een auto is, onze drie kussen bij iedere begroeting en dus ook ons steenkolenengels - volgens Nederlanders ook zo’n typische Nederlandse eigenaardigheid.

In de drie tv-commercials die bij de campagne horen, draait dan ook alles om het aanvoelen van die typische Nederlandse eigenaardigheden waar we stiekem best een beetje om kunnen lachen. Zo komt naast Rutjes een weerman aan bod die altijd klaagt over het weer- zelfs als het heerlijk warm is - en wordt onze regeltjescultuur op ludieke wijze in beeld gebracht. De commercials zijn gemaakt door reclamebureau Alfred International.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken