Venco zet Nederlandse eigenaardigheden centraal in nieuwe campagne
- Bureaus
- 25 sep 2018 @ 10:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesFood
- 25 sep 2018 @ 10:51
- Lucas Boon
Dropmerk Venco heeft een nieuwe campagne genaamd 'Lekker Nederlands' gelanceerd. De campagne is vandaag van start gegaan met twee tv-commercials, later deze week volgt een derde. Verantwoordelijk bureau is Alfred International. Ex-voetballer Ronald de Boer verzorgt de voice-over.
Maaike Maagdenberg, marketing directeur Cloetta, laat weten: 'Venco is drop en drop is Venco. Dat is het beeld dat mensen van ons hebben. Daar zijn we natuurlijk trots op, maar we wilden deze trots meer tot uiting brengen en de liefde voor het merk verder aanwakkeren. Daarom zijn we samen met Alfred op zoek gegaan naar het onderscheidend vermogen, en dat is dat wij onderdeel zijn van de eigenaardigheden die ons Nederlanders zo typeren. Drop en Venco horen net zo bij Nederland als het gebruik van onze fiets alsof het een auto is en onze drie kussen bij iedere begroeting.'
Alfred International ontwikkelde de nieuwe merkcampagne. Managing partner Eddy Salfischberger laat weten: 'Venco en Alfred zijn een natural fit. We delen niet alleen liefde voor food en Nederlandse eigenaardigheden, maar ook een behoefte om verder te kijken dan alleen een leuk script. In deze campagne zijn we echt teruggegaan naar de kern van het merk. Met als resultaat dat er nu een groot idee ligt in een rijk domein waarop we samen met Venco nog jaren kunnen voortbouwen.'
De campagne is vandaag van start gegaan en wordt doorvertaald naar online, de social kanalen van Venco en de winkelvloer.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management