Venco zet Nederlandse eigenaardigheden centraal in nieuwe campagne

  • Bureaus
  • 25 sep 2018 @ 10:51
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesFood

Dropmerk Venco heeft een nieuwe campagne genaamd 'Lekker Nederlands' gelanceerd. De campagne is vandaag van start gegaan met twee tv-commercials, later deze week volgt een derde. Verantwoordelijk bureau is Alfred International. Ex-voetballer Ronald de Boer verzorgt de voice-over.

Maaike Maagdenberg, marketing directeur Cloetta, laat weten: 'Venco is drop en drop is Venco. Dat is het beeld dat mensen van ons hebben. Daar zijn we natuurlijk trots op, maar we wilden deze trots meer tot uiting brengen en de liefde voor het merk verder aanwakkeren. Daarom zijn we samen met Alfred op zoek gegaan naar het onderscheidend vermogen, en dat is dat wij onderdeel zijn van de eigenaardigheden die ons Nederlanders zo typeren. Drop en Venco horen net zo bij Nederland als het gebruik van onze fiets alsof het een auto is en onze drie kussen bij iedere begroeting.'

Alfred International ontwikkelde de nieuwe merkcampagne. Managing partner Eddy Salfischberger laat weten: 'Venco en Alfred zijn een natural fit. We delen niet alleen liefde voor food en Nederlandse eigenaardigheden, maar ook een behoefte om verder te kijken dan alleen een leuk script. In deze campagne zijn we echt teruggegaan naar de kern van het merk. Met als resultaat dat er nu een groot idee ligt in een rijk domein waarop we samen met Venco nog jaren kunnen voortbouwen.'

De campagne is vandaag van start gegaan en wordt doorvertaald naar online, de social kanalen van Venco en de winkelvloer.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken