Rabo ClubSupport steunt ruim 30.000 clubs
- Sponsoring
- 30 nov 2020 @ 11:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 30 nov 2020 @ 11:47
- Sjaak Hoogkamer
Via Rabo ClubSupport gaven dit jaar ruim 30.300 clubs en verenigingen een bestedingsdoel op om hun initiatieven te verwezenlijken. Meer dan 460.000 mensen stemden tot en met oktober 2020 op de diverse maatschappelijke initiatieven.
Daarmee laten de cijfers een stijging zien ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar is de bekendmaking van de winnaars en uitreiking van de cheques op veel plekken op een extra creatieve manier met drones gevierd.
Rabo ClubSupport ondersteunt clubs en verenigingen met kennis, netwerken en geld
’We hebben de afgelopen maanden gezien dat het verenigingsleven in Nederland leeft als nooit tevoren, ‘aldus Marielle Lichtenberg, directeur particuliere klanten van Rabobank. ‘Juist nu verenigingsleden niet of beperkt samen kunnen komen op hun club, komt hun steunbetuiging via de uitgebrachte stemmen als geroepen. Wij zijn er als Rabobank trots op dat wij al deze verenigingen samen met onze lokale banken én leden hebben kunnen ondersteunen in de vorm van kennis, netwerk en financiën.’
Wij zijn er als Rabobank trots op dat wij al deze verenigingen samen met onze lokale banken én leden hebben kunnen ondersteunen in de vorm van kennis, netwerk en financiën
Van jazzorkesten tot jeugdkamp
Clubs en verenigingen vanuit heel het land hebben via Rabo ClubSupport hun initiateven opgegeven waar Rabobank-leden vervolgens via de Rabobank-app op hebben gestemd. Voorbeelden zijn de Stichting Young Talent Jazz die jonge getalenteerde jazzmuzikanten in Rotterdam bijeenbrengt om in een orkest te spelen, de bijenvereniging uit Varsseveld die excursies richting de koolzaadvelden organiseert en de Franeker tafeltennisclub die een jeugdkamp in Leeuwarden organiseert. Deze en duizenden andere maatschappelijke en sociale initiatieven kwamen dit jaar voorbij.
Corona-proof uitreiken per drone
Door de coronamaatregelen moesten de lokale Rabobanken dit jaar creatief zijn om de cheques voor de bestedingsdoelen uit te reiken aan de clubs en verenigingen. Het uitgekeerde bedrag per initiatief is bepaald aan de hand van het aantal stemmen van Rabobank-leden. Hoe meer stemmen, hoe hoger het bedrag. De waarde van de cheques variëren van een paar honderd euro tot zelfs 5.000 euro per club. Om dit coronaproof aan te bieden ontstonden er diverse creatieve initiatieven. Zo had de regio Tilburg-Waalburg een primeur. Voor het eerst vlogen er drones met Rabo ClubSupport cheques richting de winnende clubs en verenigingen. In Oosterhout werd er zelfs een heuse digitale televisie-uitzending gemaakt om de uitslag bekend te maken.
Rabo ClubSupport leverde dit jaar 170.000 nieuwe leden op voor de coöperatieve bank, waarmee het totale aantal nu ongeveer 2,2 miljoen Rabobank-leden bedraagt. Via ClubSupport zet de Rabobank haar kennis, uitgebreide netwerk en financiën in om zoveel mogelijk clubs en verenigingen te steunen. Het initiatief is een doorlopend programma voor verenigingsondersteuning waarbij een keer per jaar een landelijke campagne wordt gevoerd. In september 2021 zal de volgende editie van Rabo ClubSupport plaatsvinden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing