ANNO12 haalt minimum aantal verzekerden niet
- Algemeen
- 2 jan 2015 @ 12:30
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ZorgverzekeringMarktwerking
- 2 jan 2015 @ 12:30
- Redactie Zorgmarketing
Zorgverzekeraar ANNO12 is dit jaar niet van start gegaan. ANNO12 had per 1 januari tienduizend verzekerden nodig om voldoende risicospreiding te hebben. Dit is niet gelukt, meldt de zorgverzekeraar op de website.
‘Het werven van minstens tienduizend leden is voor ANNO12 helaas een te grote uitdaging geweest. Deze eis is onhaalbaar gebleken voor de korte periode die we hadden tot 1 januari. Ondanks de vele positieve geluiden, die we hebben ontvangen over alles waar ANNO12 voor staat,’ zo schrijven de initiatiefnemers op de website.
DSW Zorgverzekeraar
Klanten die een zorgverzekering bij ANNO12 hadden afgesloten worden, conform afspraak, overgedragen aan DSW Zorgverzekeraar. De polisvoorwaarden voor zowel basisverzekering als eventuele aanvullende verzekering zijn gelijk. De premie voor de aanvullende verzekering blijft ongewijzigd, de premie voor de basisverzekering wordt 95 euro per maand. Verzekerden die de jaarpremie al hebben overgemaakt aan ANNO12 krijgen hun geld terug.
Andere kijk op zorgverzekeren
ANNO12 staat voor een andere kijk op zorgverzekeren. Naast een zorgverzekeraar beoogt ANNO12 een coöperatie te zijn waar leden het voor het zeggen hebben. Wie een verzekering bij ANNO12 afsluit, wordt automatisch lid van de coöperatie. De coöperatie wordt op termijn de enige eigenaar van de zorgverzekeraar. Dat is het idee.
De zorgverzekeraar gooit de handdoek niet definitief in de ring. ANNO12 gaat de komende tijd kijken naar de mogelijkheden voor de toekomst. ‘We zullen u via de website informeren over de stappen die we gaan zetten. Uiteraard zijn we hierbij kritisch naar onszelf en de aanpak die wij gehanteerd hebben,’ zo staat op de website.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management