De zomer van Patricia Slootjes (Miele): 'Bij ons geen lege kantoren'

De zomer van Patricia Slootjes (Miele): 'Bij ons geen lege kantoren'
  • Algemeen
  • 6 aug 2018 @ 10:31
  • 9729 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ActivatiePersonalia

Nieuw op MarketingTribune: De zomer van. Patricia Slootjes, marketing directeur bij Miele, is deze maand vooral druk met de voorbereiding op de Miele Powerwash-activatie, vanaf volgende week te bewonderen op festival Lowlands.

Slootjes is in april 2017 gestart als marketing directeur bij Miele. Uitdaging: het merk relevanter maken voor een jongere doelgroep. 'En bij Miele bedoelen we dan de groep van veertig jaar en jonger. Deze groep is vaak grootgebracht met het merk en heeft ouders die fan van ons zijn, maar als ze zelf moeten kiezen is dat niet altijd vanzelfsprekend Miele.'


Patricia Slootjes (r.)

De eerste stap in aansluiting naar deze groep was verandering in communicatie. 'Waar we voorheen graag praatten over alle kenmerken van het product, hebben we het nu over de wasbehoefte van de consument in zijn specifieke situatie; gezin met kinderen, met pubers, singles of samenwonenden en geven we advies welk product het beste past bij welke situatie. Heel logisch, maar tot nu toe niet gebruikelijk in de witgoed categorie.'

In aansluiting op deze campagne is Miele deze zomer -net als vorig jaar- te bewonderen op festival Lowlands (55.000 bezoekers). Met de Miele Powerwash-activatie faciliteert het merk 'het beste alternatief voor de campingdouche.' Nieuw dit jaar is daarnaast de Miele Stoomoven. 'Op het festivalterrein worden de hele dag door smakelijke hapjes geserveerd, bomvol energieke voedingsstoffen om lekker door te stomen op Lowlands.'

Gevraagd naar haar zomerplannen is Slootjes al op vakantie geweest; met haar twee pubers heeft ze tien dagen doorgebracht in een all inclusive resort in Turkije. 'Prachtig land, fijne mensen maar het blijft waarschijnlijk wel bij deze ene keer.' En natuurlijk staat Lowlands nog op de planning, vanaf volgende week donderdag in Biddinghuizen. 'We zijn nu volle bak aan de slag met de voorbereidingen hiervan en daarnaast de plannen voor Q4 die meer gericht zijn op de inbouwproduten voor de keuken. We hebben dus nog een aardig team zitten in de zomer, geen lege kantoren.'

 

 

Lees ook: De zomer van Hidde van der Louw (Bever): 'We zijn onze mediastrategie aan het herzien'

En: De zomer van Luuk Hoskam (Chocomel): 'Voor ons is Sinterklaas alweer in het land'

 

 

 

 

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken