Nieuwe Nima-voorzitter Kirsten Andres wil groei
- Algemeen
- 21 jan 2020 @ 11:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMarketing
- 21 jan 2020 @ 11:01
- Peter van Woensel Kooy
Vakorganisatie Nima heeft Kirsten Andres benoemd als opvolger van Martin Huisman. Andres (foto) neemt marketingervaring van Eneco Energie, Mona, Nissan, SNS Bank en KRO-NCRV mee. Wij maken kennis met zes vragen aan de nieuwe 'mevrouw de voorzitter'.
1. Welkom Kirsten, stel jezelf graag nader voor. Welke opleiding en achtergrond brengt je hier?
'Mijn weg in de marketing had een kleine omweg. Niet iedereen zal als drs. in de Franse Taal- en Letterkunde in de marketing starten schat ik in. Dat was ruim 20 jaar geleden. Die stap lijkt vreemd maar dat valt eigenlijk wel mee. Tijdens mijn studie heb ik in mijn vrije ruimte allemaal extra vakken gedaan op marketing gebied. En zo ben ik ooit begonnen op de marketing afdeling van Grundig Benelux in Amsterdam en Brussel, waar mijn Franse taalkennis en het vak marketing samenkwamen. Het vak heb ik daar in de volle breedte geleerd en ik kwam er achter dat marketing mij echt lag en toen heb ik mijn Frans achter me gelaten. Ik heb daarna wisselend telkens een aantal jaren gewerkt aan bureau- en aan klantzijde en voor heel veel mooie merken mogen werken. Van onder andere Eneco Energie, Mona, Nissan tot SNS Bank. En nu al weer bijna tien jaar geleden ben ik bij de KRO begonnen, na de fusie werd het KRO-NCRV, omdat ik het leuk vond om naast commerciële ook publieke ervaring op te doen in een organisatie met maatschappelijke relevantie. En dat heb ik met heel veel passie en plezier gedaan, de laatste tijd in de rol van directeur marketing & vereniging.'
2. Waar komt je affiniteit met marketing vandaan? Wat fascineert je aan merken?
'Merken fascineren me, altijd al en vooral merkentrouw. Dat is iets wat alleen lukt als een merk relevant is, als een merk echt is en er een intrinsieke why is. Fantastisch hoe je dan een heart brand bouwt en echt binding hebt met je doelgroep.'
3. Meer in het algemeen: what makes you tick? Waar loop je warm voor?
'Groei! Persoonlijk wil ik altijd blijven leren en kunnen groeien. Bijna twee jaar geleden heb ik zelf bijvoorbeeld mijn MBA afgerond, dat was niet makkelijk naast een full time baan. Maar het heeft me zoveel inspiratie en energie gegeven dat het me is gelukt de discipline op te brengen om de eindstreep te halen. Maar ook bij een organisatie geeft groei me veel energie. Met een team samen de stip op de horizon bepalen, dan bouwen om mooie resultaten te halen, dat is wat ik het liefste doe.'
4. Wat is aantrekkelijk aan Nima, waarom kom je aan boord?
'Ik hou van veranderen. Bij Nima ligt daar komende jaren een schone taak. De digitale transformatie is ingezet om de stap te maken naar een moderne netwerkorganisatie. Dan ben je ook in de toekomst relevant voor alle vakgenoten. Ik hoop met mijn managementskills, marketing ervaring en verenigingservaring die volgende stap met Nima te zetten. Daar kijk ik naar uit.'
5. Is er iets waarvan je nu denkt of hoopt: dat ga ik anders doen dan Martin Huisman?
'Martin heeft de afgelopen jaren gezorgd bij Nima voor stabiliteit en dat echt geweldig gedaan. Dat maakt dat er nu ruimte komt om de volgende fase in te gaan en verder te gaan groeien. Dus ik schat in dat dat wel anders zal zijn. '
6. Wat wil je kunnen zeggen na je eerste 100 dagen?
'Dat er een mooie stip op de horizon staat voor Nima om verder te bouwen aan het thuis van de marketing. En niet onbelangrijk: die stip is samen gezet.'
(PvWK, fotocredit Kirsten Andres: Janita Sassen)
Meer info over Nima, klik hier
Meer info over de a.s. Nima Marketing Day 2020, klik hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- voorzitter
- Mona
- Grundig
- KRO
- leden
- KRO-NCRV
- Kirsten Andres
- Eneco Energie
- Martin Huisman
- merken
- NMD
- smp
- Nima
- fusie
- oplleiding
- groei
- SNS Bank
- Nissan
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing