Nieuwe Nima-voorzitter Kirsten Andres wil groei

  • Algemeen
  • 21 jan 2020 @ 11:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Vakorganisatie Nima heeft Kirsten Andres benoemd als opvolger van Martin Huisman. Andres (foto) neemt marketingervaring van Eneco Energie, Mona, Nissan, SNS Bank en KRO-NCRV mee. Wij maken kennis met zes vragen aan de nieuwe 'mevrouw de voorzitter'.

1.  Welkom Kirsten, stel jezelf graag nader voor. Welke opleiding en achtergrond brengt je hier?

'Mijn weg in de marketing had een kleine omweg. Niet iedereen zal als drs. in de Franse Taal- en Letterkunde in de marketing starten schat ik in. Dat was ruim 20 jaar geleden. Die stap lijkt vreemd maar dat valt eigenlijk wel mee. Tijdens mijn studie heb ik in mijn vrije ruimte allemaal extra vakken gedaan op marketing gebied. En zo ben ik ooit begonnen op de marketing afdeling van Grundig Benelux in Amsterdam en Brussel, waar mijn Franse taalkennis en het vak marketing samenkwamen. Het vak heb ik daar in de volle breedte geleerd en ik kwam er achter dat marketing mij echt lag en toen heb ik mijn Frans achter me gelaten. Ik heb daarna wisselend telkens een aantal jaren gewerkt aan bureau- en aan klantzijde en voor heel veel mooie merken mogen werken. Van onder andere Eneco Energie, Mona, Nissan tot SNS Bank. En nu al weer bijna tien jaar geleden ben ik bij de KRO begonnen, na de fusie werd het KRO-NCRV, omdat ik het leuk vond om naast commerciële ook publieke ervaring op te doen in een organisatie met maatschappelijke relevantie. En dat heb ik met heel veel passie en plezier gedaan, de laatste tijd in de rol van directeur marketing & vereniging.'

2.  Waar komt je affiniteit met marketing vandaan? Wat fascineert je aan merken?

'Merken fascineren me, altijd al en vooral merkentrouw. Dat is iets wat alleen lukt als een merk relevant is, als een merk echt is en er een intrinsieke why is. Fantastisch hoe je dan een heart brand bouwt en echt binding hebt met je doelgroep.'

3.  Meer in het algemeen: what makes you tick? Waar loop je warm voor?

'Groei! Persoonlijk wil ik altijd blijven leren en kunnen groeien. Bijna twee jaar geleden heb ik zelf bijvoorbeeld mijn MBA afgerond, dat was niet makkelijk naast een full time baan. Maar het heeft me zoveel inspiratie en energie gegeven dat het me is gelukt de discipline op te brengen om de eindstreep te halen. Maar ook bij een organisatie geeft groei me veel energie. Met een team samen de stip op de horizon bepalen, dan bouwen om mooie resultaten te halen, dat is wat ik het liefste doe.'

4. Wat is aantrekkelijk aan Nima, waarom kom je aan boord?

'Ik hou van veranderen. Bij Nima ligt daar komende jaren een schone taak. De digitale transformatie is ingezet om de stap te maken naar een moderne netwerkorganisatie. Dan ben je ook in de toekomst relevant voor alle vakgenoten. Ik hoop met mijn managementskills, marketing ervaring en verenigingservaring die volgende stap met Nima te zetten. Daar kijk ik naar uit.'

5. Is er iets waarvan je nu denkt of hoopt: dat ga ik anders doen dan Martin Huisman?

'Martin heeft de afgelopen jaren gezorgd bij Nima voor stabiliteit en dat echt geweldig gedaan. Dat maakt dat er nu ruimte komt om de volgende fase in te gaan en verder te gaan groeien. Dus ik schat in dat dat wel anders zal zijn. '

6. Wat wil je kunnen zeggen na je eerste 100 dagen?

'Dat er een mooie stip op de horizon staat voor Nima om verder te bouwen aan het thuis van de marketing. En niet onbelangrijk: die stip is samen gezet.'

(PvWK, fotocredit Kirsten Andres: Janita Sassen)


Meer info over Nima, klik hier
Meer info over de a.s. Nima Marketing Day 2020, klik hier


 






Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken