[Mijn marketing] Michan Tolman: ‘NRC Vandaag is storytelling op z’n best’
- Algemeen
- 26 apr 2021 @ 16:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 26 apr 2021 @ 16:55
- Lucas Boon
Michan Tolman (35) is oprichter van storytelling-bureau Popcorn Stories in Amsterdam. Thuiswerken is prima, maar brainstormen via Zoom is niet te doen, vindt hij. ‘Ik denk dat wij binnenkort, net als veel andere bedrijven, de ideale verhouding tussen thuis en kantoor gaan vinden.’
De ideale verhouding
Thuiswerken is prima en op afstand kun je nog steeds mooie dingen creëren. Dat wist ik eigenlijk al, maar ik denk dat we dit met Popcorn Stories het afgelopen jaar mooi in de praktijk hebben kunnen brengen. Dat betekent overigens niet dat we 100% online werken. Brainstormen via Zoom bijvoorbeeld vind ik als creatief bureau niet te doen. Ik denk dat wij, net als veel andere bedrijven, de komende tijd al werkend de ideale verhouding tussen thuis en kantoor gaan vinden.
Pindakaas
Ik ben een pindakaas-freak en ben echt fan van Mr. Kitchen. Drie vrienden die vanuit een passie voor mooie producten een merk hebben weten op te bouwen vanuit een kleine kookstudio in het Amsterdamse Westerpark. Ik geniet van zulke verhalen én van die pindakaas.
De toekomstige generatie
Ik ben erg enthousiast over de ‘Ik stem voor onze kinderen’-campagne van Milieudefensie. Sterk hoe bekende koppen van nu worden gekoppeld aan de toekomstige generatie. De BN'ers worden in een eenvoudig vraaggesprek met een kind behoorlijk met hun neus op de feiten gedrukt - en de kijker vervolgens ook.
Gezellige concullega's
Lijm Amsterdam is mijn favoriete bureau. Gezelligere concullega's ken ik niet. Ik ben blij dat we samenwerken aan mooie projecten waar ik veel energie van krijg.
Niveautje hoger
Ik heb fijn samengewerkt met Yasmine en Gwenn van Jeugdfonds Sport en Cultuur. Wanneer een samenwerking goed is en je open en eerlijk tegen elkaar bent, komt er een bepaalde energie los die ervoor zorgt dat je vrijer kunt denken en spreken. Dat zorgt ervoor dat een project net een niveautje hoger uitpakt.
Bureaujargon
Soms denk ik dat we in het reclamevak teveel doorslaan in afkortingen en vakterminologie. Ik merk dat ik het zelf ook regelmatig heb over prio's, loca's en MMM’tjes. Daar moet je ook mee oppassen bij klanten; sommigen praten helemaal mee in het bureaujargon, maar anderen zien rode achterlichtjes. Het lijkt me een goed idee als we het simpel en begrijpelijk proberen te houden voor iedereen. Dat is een prio die we ontzettend gaan tackelen!
Storytelling op z'n best
Ik luister graag naar NRC Vandaag. Iedere keer een ander kort verhaal over een actueel onderwerp waarbij je nooit het gevoel krijgt dat de krant wordt voorgelezen. Dit is echt storytelling op z'n best.
De mens centraal
Ik vind Human een van de meest oprechte mediamerken die er zijn. Misschien niet zo gek met die naam, maar in bijna al hun programma's staat de mens centraal. Wat zij recent met Klassen hebben neergezet, vind ik absurd goed. Al die kleine verhaaltjes waarbij je, omdat de juiste vragen worden gesteld en de juiste shots gekozen worden, als kijker precies snapt waar het om gaat.
Erkenning
Er zijn natuurlijk tientallen lijstjes met 'top zoveels' van marketingbureaus, maar ik hoop dat we met Popcorn Stories eens in zo'n lijstje worden genoemd. Als een soort erkenning, denk ik. We zijn natuurlijk nog een jong bureau, maar ik dat we de kracht van het eerlijke, oprechte verhaal laten zien. En ik hoop dat we dat nog jaren mogen blijven doen.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Retailhospitality als strategisch wapen
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
- De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: Hét fundament voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers