Supermarkten blijven populairste bijbanen
- 24 mrt 2022 @ 09:47
- Ryan Baij
Supermarkten zijn al jaren populair als bijbaan onder studenten. Ook in 2021 werd de volledige top-3 weer ingenomen door supermarkten met Albert Heijn bovenaan, gevolgd door Jumbo en Lidl.
Dat blijkt uit onderzoek van Intelligence Group, waarvoor in totaal 4.141 scholieren en studenten zijn ondervraagd. De wereldwinkel en McDonald’s completeren de top-5. Op de plekken zes tot en met negen vinden de grote retailers: Nike, Action, Ikea en Apple. De opvallende nummer 10 is Ajax.
Claire Saes (Directeur HR bij Jumbo) reageert verheugd op het nieuws dat ze in de top-10 staan: ‘We zijn trots om te horen dat bijbaners Jumbo zo waarderen als werkgever. We vinden het belangrijk om al onze 100.000 collega’s een fijne werkplek te bieden en dat geldt zeker ook voor onze bijbaners. Zij spelen een belangrijke rol in het bieden van de leukste boodschap aan onze klanten. En het goede nieuws is dat we altijd op zoek zijn naar enthousiast talent!’
Een grote daler is Hema. Waar deze winkelketen in het begin van de coronapandemie te vinden was op plek 14, is deze een jaar later niet meer terug te vinden in de top 25. Verder hebben, mede door corona, organisaties die zich focussen op (mentale)gezondheid veel aan populariteit hebben gewonnen. De GGZ en Bureau Jeugdzorg komen allebei de top 25 binnen op respectievelijk plek 21 en 14. De GGD is een sterke concurrent voor de andere organisaties door flexibele werktijden en hoge uurtarieven.
Eerder bleek ook dat veel jongeren solliciteren op een baan bij de GGD-teststraat. Echter, is deze werkgever niet terug te vinden in de top 25. ‘Ondanks dat de GGD vorig jaar heel veel jongeren aan een bijbaan heeft geholpen, lijkt het erop dat de jongeren het werk bij de GGD als tijdelijk en eindig categoriseren, en niet als een echte bijbaan’, aldus Janine Bos, directeur Intelligence Group.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale...
- Rijk start informatiecampagne “Word hospita!” tegen kamertekort
- In het wiel van Allard Hansma CMO Greenwheels
- Nieuwe campagne tegen opvoeren e-bike: 't kan hard gaan
- Enterprise lanceert campagne met virtuele én echte glitter...
- Greenwheels: geniet van wat je niet hebt
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing