[De zomer van] Edward Hissink: 'Voor de 21ste keer naar Domburg'
- Algemeen
- 2 aug 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StartupInnovatieGeo targetingCustomer JourneyDoelgroepen
- 2 aug 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Als speciale zomergast vandaag Edward Hissink, cmo van Drivestar: een Europees ICT-bedrijf dat een slimme nieuwe manier van schadepreventie biedt voor allerhande chauffeurs. Maar nu eerst even uitblazen aan zee.
Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Ik ga naar Domburg. Net als afgelopen 20 jaar. Zelfde huisje ook. Met drie generaties Hissink. Lekker vertrouwd: tussen kakkers die je van vroeger kent. Het grote verschil is dat de kinderen inmiddels ook drinken.'
Hoe is eerste halfjaar voor jou verlopen: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, businesswise?
'Met vallen en opstaan... Heb je even? De technologie van de voornaamste technologiepartner van Drivestar bleek niet te werken. Daar kwamen we eind vorig jaar achter. Dus hebben we een zwaai gemaakt. Een pivot, in innovatie-terminologie. Met een nieuwe partner die telematica data verzamelt via de telefoon die iedereen bij zich heeft. En via een eigen native app. Die dus verkrijgbaar is in de App Store en op Google Play. In tegenstelling tot een web-app. Daarnaast werd een investeerder die deze ontwikkeling zou funden plotseling ziek. Geen corona, wel dood. We gingen van vijftien naar vier man. Van vier marketeers, naar één. Plannen gingen in de ijskast. Tussendoor brak er ook nog eens oorlog uit. Waardoor de samenwerking met onze Oekraïense app-ontwikkelaars stokte. Volgende week ben ik Ljubljana, waar we voor het eerste sinds het uitbreken van de oorlog weer aan tafel zitten met deze Oekraïense partij.
Een nieuw inzicht? Ik werk voor een prijswinnende verzekeringsinnovatie uit Slovenië. Deze was ooit gebaseerd op een peer-to-peer met blockchain-concept, wat neerkomt op verzekeringen verkopen. Autoverzekeringen. Onze aanname was dat verzekeraars geïnteresseerd zouden zijn in nieuwe klanten, die hun best doen om veilig te laten rijden. Uiteraard hebben we dit ook geverifieerd bij mensen uit het assurantievak. Nu er een product in de steigers staat, blijkt het toch lastig om een verzekeringsmaatschappij te vinden die met zo’n innovatie wil meedoen. Enerzijds blijken mensen helemaal niet geïnteresseerd te zijn om verzekeringen te kopen en anderzijds willen verzekeringsmaatschappijen niets nieuws proberen om verzekeringen te verkopen. Daar zoek ik als cmo een antwoord op.'
Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?
'Ons team breidt weer uit en werkt vooral internationaal via digitale connecties. Een call is zo druk als je die zelf wilt maken. Al vind ik het wel leuk om mijn collega's weer wat vaker IRL (in real life, red.) te treffen dan puur virtueel zoals tijdens de lockdowns.'
Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
'Zoals gezegd, mensen zijn over het algemeen totaal niet geïnteresseerd in verkeer. Daarom gaat onze propositie over "hoe schoon je rijdt". Daar krijg je vervolgens een cijfer voor. En dat cijfer kan je dan vergelijken met anderen. Zodoende nodigen gebruikers steeds weer nieuwe gebruikers uit. Die ook aangemoedigd worden schoner te rijden. Het aardige is dat schoon rijden tevens veilig rijden is. Samen met een Amsterdamse verzekeringsagent gaan we de app straks lanceren.'
Wat is het laatste harde nieuws?
'Mijn marketingwerk voor Drivestar is één grote ontdekkingstocht. Daarom ben ik wel blij dat ik mijn aanstaande vakantie eerst weer even naar bekend terrein ga. Domburg here we come!'
(PvWK)
Meer info staat hier.
Lees ook: Drivestar introduceert nieuwe manier van schadepreventie
Hieronder vind je de informatiefilm over Drivestar.
Ook het hondje van de familie geniet van het Domburgse strand
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- [onderzoek] Ipsos I&O: merk 'Van Oranje' wint aan waarde
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management