WFA start wereldwijd vervolgonderzoek naar diversiteit en inclusie in marcom
- Algemeen
- 16 mrt 2023 @ 11:12
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mrt 2023 @ 11:12
- Michiel van Zaane
Twee jaar na een wereldwijd onderzoek naar diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, maakt de World Federation of Advertisers (WFA) bekend een vervolgonderzoek te starten. Doel is inzicht te krijgen in hoe de sector ervoor staat op het gebied van diversiteit en inclusie, discriminatie en ongewenst gedrag en in welke mate mensen zich thuis voelen in het vak.
De resultaten worden vergeleken met de D&I Monitor van 2021, die in 27 landen plaatsvond. De WFA verwacht dat in de komende vier weken miljoenen mensen uit 34 landen hun ervaringen met D&I in het vak gaan delen.
Als het aan de Nederlandse initiatiefnemers BvA en VIA ligt, komt een groot deel van deze respondenten uit Nederland. ‘Want hoe meer mensen hun ervaringen delen, des te beter kunnen we de situatie in kaart brengen en initiatieven ontwikkelen waarmee we een werkomgeving creëren waarin iedereen zich erkend en gewaardeerd voelt. Diversiteit, gelijkheid en veiligheid zijn meer dan ooit van belang in deze tijd waarin het vinden en behouden van talent voor iedereen een uitdaging is. Daarom is dit onderzoek zo belangrijk’, aldus Henriette van Swinderen, directeur BvA.
Steun uit de sector
Het hoge aantal respondenten hopen de initiatiefnemers te bereiken door de hulp van de veertien andere verenigingen en bedrijven die hebben aangegeven het vervolgonderzoek te steunen. Onder andere Nima, DDMA, RA*W, JCDecaux Nederland, Effie Awards, Embassy of Dutch Creativity, GVR, IncludeNow, Data & Insights Network, MWG, Orange Lions, SIRE, ADCN en Logeion gaan in de komende weken hun netwerk oproepen om aan het onderzoek deel te nemen.
De steun van de andere verenigingen en bedrijven is volgens Saskia Baneke, directeur Via, een duidelijk signaal dat de sector inziet hoe belangrijk het is dat de huidige stand van zaken in kaart wordt gebracht. Baneke: ‘De resultaten van het onderzoeksrapport uit 2021 hebben ons toentertijd als sector enorm geholpen om te bepalen op welke gebieden we het beter konden doen. Als brancheverenigingen zijn we daar, samen met vele anderen uit het vak, voortvarend mee aan de slag gegaan. Maar was het voldoende? Is er een significante vooruitgang geboekt? We hopen dat met behulp van de steun van onze partners ook dit keer veel Nederlandse vakgenoten aan het onderzoek deelnemen. Het invullen van het onderzoek duurt maximaal vijftien minuten. Een kleine moeite als je het mij vraagt, want de impact is enorm.’
De D&I Monitor kan tussen 15 maart en 15 april aanstaande worden ingevuld op wfanet.org/census. De resultaten worden in juni 2023 bekend gemaakt
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management