Nomineren voor de Lush Prize 2024 geopend
- Algemeen
- 31 aug 2023 @ 08:44
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijAwards
- 31 aug 2023 @ 08:44
- Nanny Kuilboer
De Lush Prize beloont jaarlijks de beste initiatieven die erop gericht zijn dierproeven volledig uit te bannen. Nomineren voor editie 2024 kan vanaf nu.
De Lush Prize is er voor het ondersteunen en stimuleren van onderzoekers die werken aan het ontwikkelen van technieken die dierproeven overbodig maken en werd in 2012 in het VK opgericht. Dit prijzenfonds is een samenwerking tussen Lush en Ethical Consumer. Alle initiatieven en projecten wereldwijd die erop gericht zijn om een einde te maken aan het gebruik van dieren bij het testen van productveiligheid en die in de afgelopen twee jaar zijn opgezet, komen in aanmerking voor Lush Prize. Er zijn vijf categorieën, waarbinnen verschillende winnaars worden gekozen:
Public Awareness
het creëren van publieke bewustwording van huidige proeven
Science
de ontwikkeling van alternatieven voor dierproeven
Training
het trainen van onderzoekers op het gebied van dierproefvrije methoden
Lobbying
het aanmoedigen van het gebruik van alternatieven m.b.t. regelgeving en toezicht
Young Researcher
wetenschappers onder 35 jaar die zich richten op onderzoek naar alternatieve proefmethoden.
Daarnaast wordt een erkenningsprijs uitgereikt voor de effectiefste politieke prestatie gericht op het uitbannen van dierproeven. Dit jaar zijn er twee nieuwe erkenningprijzen aan de lijst toegevoegd:
• Beste grote wetenschappelijke samenwerking
• Beste liefdadigheidsproject op het gebied van gezondheid
Jury
Onder de juryleden bevinden zich onafhankelijke wetenschappers, activisten, experts op het gebied van dierenwelzijn, politici, medewerkers van Lush, Lush-klanten en een eerdere winnaar van de Young Researcher Award. Tot de nieuwe juryleden van dit jaar behoren:
• Professor Marize Campos Valadares - Professor Toxicologie aan de Faculteit Farmacie, Universidade Federal de Goiás, Brazilië. Sinds 2023 is ze ook gasthoogleraar aan de Universiteit van Tübingen in Duitsland en vicevoorzitter van de Braziliaanse Vereniging voor Toxicologie. Professor Valadares was ook winnaar van de Lush Prize in 2020.
• Professor Ellen Fritsche - hoogleraar Milieutoxicologie, Heinrich-Heine-Universiteit Düsseldorf, Duitsland in samenwerking met het IUF - Leibniz Research Institute for Environmental Medicine. Daarnaast heeft Ellen een gasthoogleraarschap aan de Zhejiang Chinese Medical University in Hangzhou, China.
Meer informatie over de Lush Prize, het nomineren en de juryleden is te vinden op lushprize.org. De sluitingsdatum voor nominaties is vrijdag 1 december. De prijzen worden uitgereikt tijdens een ceremonie op vrijdag 17 mei 2024.
OVER ETHICAL CONSUMER
Ethical Consumer Research Association is een non-profit organisatie die gespecialiseerd is in onafhankelijk onderzoek op het gebied van sociale kwesties, dierenwelzijn en milieu.
OVER LUSH
Lush is een campagnevoerend cosmeticabedrijf met winkels in 48 landen wereldwijd. Sinds 2001 heeft Lush zich gevestigd in Nederland. Lush heeft tien winkels en een eigen onlinehop. De Lush Prize is onderdeel van de bredere Lush-campagne: ‘Fighting Animal Testing’.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management