Biografie
Peter de Boer

![[column] De suikerbom en de sluipmoordenaar](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De suikerbom en de sluipmoordenaar
Laatst scroll ik over LinkedIn en zie ik een post die het opvallend goed doet. Veel likes, veel instemmend commentaar. Onderwerp: de suikertaks op frisdranken. 'Prima,' zegt men, 'maak het maar duurder, dan drinken we minder.' Einde discussie, lijkt het.
![[column] All or Nothing - in de OTT natuurlijk](/templates/img/lazyload.gif)
[column] All or Nothing - in de OTT natuurlijk
Laatst brieste een communicatie manager tegen me: ”Niet álles hoeft toch conceptueel te zijn?!" Ze had een punt. Maar ook weer niet.
![[column] Waarom marketing meer kunst is dan kunde](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom marketing meer kunst is dan kunde
Faust....Van gehoord, neem ik aan? De door wetenschap begeesterde dokter die een pact met de duivel sloot—zijn ziel in ruil voor het doorgronden van de schepping. Hoe meer dokter Faust weet, hoe verder hij juist van die schepping af komt te staan.
![[column] 60+: het nieuwe jong](/templates/img/lazyload.gif)
[column] 60+: het nieuwe jong
De zestigplusser - vaker al zeventig, tachtigplus - staat in volle kracht voor ons.
![[column] Made in Germany](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Made in Germany
Made in (Germany) is een opmerkelijk fenomeen dat zowel een rol speelt in het land van b2b als b2c-branding. Deze aanduiding is vreemd genoeg in 1887 bedacht door de Britten…
![[column] Oranje en Groen ergernis](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Oranje en Groen ergernis
De telecomaanbieder met het groene logo staat op de stoep. Ik ben de enige stakker in de straat die zijn glasvezel niet laat aansluiten. Dat terwijl de concurrent met het oranje beeldmerk binnenkort zal vervagen tot vaal geel.
![[column] Totaalmarketing](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Totaalmarketing
Bestaat er naast totaalvoetbal ook zoiets als totaalmarketing? Marketing waarin elke vezel en zenuw geprikkeld wordt, waarbij alles op elkaar is afgestemd? En bestaat er zoiets als totaalbranding?

[column] De kracht van verwondering
De lente is in aantocht. Een ideaal moment om een weekendje weg te gaan om onze zuiderburen te bezoeken. Antwerpen. Dat is een plek waar alles anders is.

[column] Van fantasie tot funky biermerk: wie doet er mee?
In zijn columns deelt Peter de Boer graag zijn ervaringen, beschouwingen en praktische tips met marketeers. Dat doet hij doorgaans van langs de zijlijn, maar deze week vertelt Peter wat hij zelf momenteel in het veld doet.
- AlgemeenNieuws Cannes Lions telt bijna 27 duizend...Nieuws Orange Lions en Dentsu presenteren:...Weblog [column] AI-geletterdheid is nu...Nieuws Basic-Fit, Consumentenbond en Jean...Nieuws [onderzoek] Activisme groeit bij...Weblog [column] Marketing masterminds
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 23,...Nieuws Een einde aan 'do-not-reply’-marketingWeblog [column] Podcast shorts zijn...Nieuws MassiveMusic bundelt krachten tot...Nieuws Klantverlies dreigt voor zwijgende...Nieuws De marketingtransfers van week 22,...
- BureausNieuws Pitchen tussen wolken en zand met...Nieuws Allianz Direct stunt met bold...Nieuws 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid...Nieuws KVK speelt met realiteit in nieuwe...Nieuws Karvan Cévitam mixt verfrissende...Nieuws Jysk investeert in merkbeleving en...
- ContentmarketingNieuws ING steekt vrouwenvoetbal hart onder...Nieuws [column] Wachten als belevenis:...Weblog [column] De suikerbom en de...Weblog [column] Jong & conservatief?Nieuws Backpack toerist de pineut in nieuwe...Nieuws Het Verhaal van Alkmaar van kaasstad...
- DesignNieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan
- Food en RetailNieuws [marketeer 226] Jasper Spaargaren -...Nieuws Nationaal Jenevermuseum Schiedam en...Nieuws Bakker Bart speelt in op knorrende...Nieuws Aldi verleidt pubers met versaanbodWeblog [column] Waarom communicatie het...Nieuws Jumbo lanceert 'De lekkerste...
- MediaNieuws Mediaconsumptie zomer: print,...Nieuws DPG Media deelt attention score met...Nieuws Digital stuwt mediabestedingen naar...Nieuws Nieuwe podcast Beauty Bullshit...Nieuws DPG Media zet nieuwe standaard in...Nieuws Telegraaf vernieuwt grondig app en...
- Online MarketingNieuws VanMoof lanceert S6: krachtiger en...Nieuws [column] Marketingtoppers in London...Nieuws AI Assistent wil werken in Albert...Nieuws Maastricht zet bezoeker centraal met...Weblog [column] Marketingfacts Focus #4Nieuws [onderzoek] Nederlandse consument...
- SponsoringNieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...Nieuws Nieuwe Eredivisiebal eert...Nieuws FC Barcelona spelers kondigen...Nieuws Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur...Nieuws a.s.r. zet ouders en kinderen aan...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
- De marketingtransfers van week 22, 2025
- BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
- Conversation Studio en House of Treats lanceren Premium Lens
- MassiveMusic bundelt krachten tot wereldwijde muziekpartner
- Klantverlies dreigt voor zwijgende merken
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 23,... 13-06-2025
- Een einde aan 'do-not-reply’-marketing11-06-2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot... 11-06-2025
- Klantverlies dreigt voor zwijgende... 10-06-2025
- De marketingtransfers van week 22,... 06-06-2025
- Picnic verkozen tot... 06-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation