Schiphol kiest Riff voor klantcontact
- B2b
- 27 jul 2018 @ 09:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - KlantenCommunicatie
- 27 jul 2018 @ 09:46
- Lucas Boon
Ontwikkelaar van digitale oplossingen Riff gaat voor Schiphol het klantcontact uitvoeren. De luchthaven heeft deze keuze gemaakt omdat het op zoek was naar een partij die sterk is op het gebied van digitale media.
Aan het einde van dit jaar loopt het contract van Schiphol met de huidige leverancier af, dat sinds 2011 het klantcontact heeft verzorgd voor de luchthaven. Door middel van een Europese aanbesteding is een nieuwe partij geselecteerd. Doorslaggevend voor de winst van Riff was het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen zoals mail en telefoon naar digitale kanalen.
Roel Hellemons, waarnemend directeur Airport Operations bij Schiphol, laat weten: 'De manier waarop onze klanten informatie zoeken verandert. Wij zochten in onze aanbesteding een expert in klantcontact die ons meeneemt in de ontwikkelingen en met waardevolle oplossingen komt voor onze klanten. Tien jaar geleden belde je nog gewoon met Schiphol en was een vraag stellen via Twitter nauwelijks aan de orde. Nu is dan andersom en heb je ook WhatsApp, chatbots, Facebook en Instagram. In het concept van Riff spelen alle innovatieve digitale kanalen een rol en kunnen we moeiteloos meebewegen met de trends, zodat we onze klanten ook in de toekomst gewoon goed kunnen helpen.'
Tobias Walraven, ceo van Riff, zegt: 'In ons concept spelen het callcenter en het afhandelen van mailverkeerd nog steeds een rol. Maar de primaire focus gaat verschuiven naar social media, simpelweg omdat mensen dat kanaal steeds vaker kiezen. Een duidelijke trend is bijvoorbeeld dat jongeren van nu niet meer bellen, die appen. Daarnaast gaan we uit van zoveel mogelijk zelfredzaamheid, zodat klanten alleen met complexe vragen bij onze klanten terecht komen. Dat concept valt en staat bij goede digitale informatievoorziening. Vanuit Schiphol hebben wij het vertrouwen gekregen om die digitale transitie te maken en we gaan dit partnership graag aan.'
Riff start volgende week met de implmentatie en overdracht. Op 15 decembr start Riff met de dienstverlening.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management