[interview] 'Cannes Lions beoordeelt bureaus en productiehuizen op gelijk niveau'
- B2b
- 4 okt 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ReclameInterview
- 4 okt 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Karlijn Paardekooper is executive producer bij Czar Amsterdam: ‘Als productiehuis willen wij de lokale markt overstijgen en werk maken op internationaal niveau.’ Een gesprek over awards, invloed en creatief het onderste uit de kan willen halen.
De awards gaan naar de grote partijen en jullie staan alleen op de aftiteling; hoe voelt dat?
Wij besteden veel aandacht aan onze eigen PR en hebben goede relaties met bureaus en vakbladen/sites. Met grote regelmaat worden we dus wel genoemd! Dit vinden we uiteraard altijd heel fijn. Het is wel jammer als het een enorm passieproject is geweest en wij niet worden genoemd of getagged.
'Het is jammer als het een enorm passieproject is geweest en wij niet genoemd worden'
Het Cannes Lions International Festival of Creativity is bijzonder, omdat dit een van de weinige festivals is dat bureaus en productiehuizen op gelijk niveau stelt.
Kunnen de ‘craftsmen’ van Nederland zich meten met de concurrentie uit het buitenland?
Ik vind het moeilijk om de verschillende markten te vergelijken, vooral omdat veel landen uit ons netwerk veel groter zijn met veel grotere marketingbudgetten. Als productiehuis willen wij de lokale markt overstijgen en werk maken op internationaal niveau.
Hoe groot is jullie invloed?
Een agency komt bij ons binnen met een boek en ze vertrekken met een film! Daar zit een hele reis tussen. En ik denk dat onze invloed van groot belang is tijdens deze reis.
Hebben jullie wel eens ruzie met de opdrachtgever?
Nee geen ruzie, maar uiteraard zijn er wel discussies omdat wij altijd de visie van onze regisseurs willen steunen en creatief het onderste uit de kan willen halen.
Hoe marketen jullie jezelf?
We hebben een rooster van regisseurs waar we enorm trots op zijn, waar veel van ook internationale erkenning hebben. We proberen ons creatief te blijven onderscheiden en onze trackrecord spreekt voor zich. We hebben een grote following op social media waarmee we een ons publiek op de hoogte houden van ons werk.
Expertise: ‘Czar bestaat al 30 jaar en wij zijn gepassioneerde storytellers. We gaan mee met de tijd zonder dIe kenmerkende Czar-touch te verliezen.’
Ambitie: Op internationaal niveau concurreren.
Aantal FTE: 13 op de productievloer en 32 regisseurs.
Standplaats: Amsterdam, Brussel, Berlijn, Hamburg, Zürich, Parijs, Kopenhagen, Stockholm, Oslo.
Klanten: Staatsloterij, Adidas, T-Mobile, NS, Grolsch, Heineken, Scotch & Soda, Paerle, Jumbo KPN, Volkswagen, Mercedes, KLM & nog veel meer.
Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 16, 2021, met als thema 'Ode aan de makers'.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

