Massivemusic wordt officiële sound partner van Tiktok
- B2b
- 11 okt 2021 @ 15:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 okt 2021 @ 15:00
- Michiel van Zaane
Massivemusic, het muziekbureau van een aantal wereldberoemde merken ter wereld, wordt gecertificeerd Tiktok Sound Partner. Daarmee wordt het Marketing Partners Programma van het platform verder uitgebreid.
Het muziekbureau dat merken helpt strategischer en effectiever te worden met muziek en geluid, biedt merken op Tikkok nu toegang tot haar expertise zodat de kracht van audio wordt benut. Muziek en geluid zijn belangrijke elementen van Tiktok's in-app-ervaring en is een van de grootste drijfveren om betrokkenheid te stimuleren. Dit leidt tot trends die het sound-on platform overstijgen.
De nieuwe Sound Partners van TikTok vallen binnen de sub-specialismen Custom Sound en Subscription Sound. Dat geeft extra flexibiliteit aan marketeers die geluid en muziek op het platform op grote schaal willen benutten. Als Custom Sound partner creëert Massivemusic op maat gemaakte muziek en tracks voor merken die het publiek inspireren tot participatie. Daarnaast biedt het muziekbureau strategisch advies aan merken die geluid en muziek effectiever willen gebruiken op Tiktok. Denk hierbij aan muziek voor merkcampagnes, sonische logo’s en activaties van hashtag-challenges.
Hans Brouwer, CEO en oprichter van Massivemusic voegt toe: ‘Al meer dan 20 jaar helpen we merken om de kracht van geluid in te zetten en zo op nieuwe en authentieke manieren contact te maken met het publiek, of dat nu is via traditionele advertenties of op opkomende sociale platforms. Tiktok’s officiële Sound Partner worden is de logische volgende stap in onze voortdurende toewijding om merken te helpen de doelgroep te bereiken waar die zich bevindt; en voor 1 miljard gebruikers over de hele wereld is dat TikTok!’
Melissa Yang, Hoofd Ecosystemen van Tiktok: ‘Geluid is de universele taal van Tiktok. Om authentiek op het platform te verschijnen, moeten merken muziek en geluid omarmen. Onze nieuwe Sound Partners hebben een bewezen staat van dienst in het helpen van marketeers bij het ontwikkelen van strategieën voor Tiktok en het bieden van schaalbare opties voor merken van elke omvang. We zijn verheugd om te zien dat meer merken gebruik maken van geluid op TikTok en door middel van creatieve sound-strategieën zinvolle connecties maken met hun publiek.’
In juni van dit jaar werd MassiveMusic overgenomen door Songtradr, het grootste B2B-platform voor muzieklicenties ter wereld. MassiveMusic leidt nu Songtradr's B2B Music Services-divisie, waarbij de modernste muzieklicentietechnologieën worden gecombineerd met de beste creatie van op maat gemaakte muziek en strategie voor merken en bureaus.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing