Lexus betrouwbaarste automerk
- B2b
- 21 jan 2022 @ 09:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 jan 2022 @ 09:22
- Sjaak Hoogkamer
Lexus komt als betrouwbaarste automerk naar voren in een grootschalig onderzoek van de Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop. Ook in de twee vorige edities (2020 en 2018) won Lexus het consumentenonderzoek.
Voor het onderzoek is aan auto-eigenaren in vijf landen (België, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal) gevraagd wat de afgelopen jaren aan hun auto mankeerde. Test Aankoop kreeg antwoord van 60.000 auto-eigenaren.
Problemen
Uit alle feedback blijkt volgens Lexus dat het automerk met de minste problemen is. 6% van de bestuurders moest in de garantieperiode terug naar de garage vanwege een defect, het laagste percentage aldus Lexus van alle automerken (36 in totaal) die in het betrouwbaarheids- en klanttevredenheidsonderzoek voorkomen.
Ook op het gebied van klanttevredenheid scoort Lexus hoger dan nagenoeg alle andere automerken uit het onderzoek. De tevredenheidsscore van Lexus bedraagt 89 punten en daarmee staat Lexus stevig in de top drie.
USA
Ook uit het betrouwbaarheidsonderzoek van het gerenommeerde Amerikaanse onderzoekinstituut J.D. Power uit februari 2021 blijkt Lexus het betrouwbaarst. Dit onderzoek stelt het aantal door consumenten gemelde problemen met hun auto vast in het derde jaar van eigendom. In de laatste tien jaar is Lexus negen keer het betrouwbaarste automerk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing