Aad Boon stopt bij 3Suisses Group
- Bureaus
- 30 jul 2015 @ 10:43
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - E-commerceMarketingPersonaliaStrategie
- 30 jul 2015 @ 10:43
- Jeroen Mirck
Aad Boon (ex-WE, ex-Publicis) stopt als Chief Marketing Officer bij 3SI Group, het Franse moederbedrijf van onder meer 3Suisses. 'Na achttien 18 maanden is mijn opdracht daar tot een einde gekomen.'
Voor de 3SI Group, een concern met een omzet van ruim 1 miljard euro, bestaande uit een tiental B2C-retailbedrijven in mode, wonen en lifestyle plus een belangrijke logistieke en service-tak, heeft Boon in nauwe samenwerking met CEO Paul Nijhof voor de B2C-divisie een 'turnaround-strategie' ontwikkeld en geïmplementeerd.
3Suisses, dat al sinds 1932 bestaat, is de grootste business-unit, maar al jaren verlieslatend. Voor dit merk is besloten tot een transformatie van catalogusbedrijf naar pure player. Nieuwe identiteit, positionering, responsive website, apps, campagnestrategie(TV, radio, magalogues, online en social), assortiments-rationalisatie, nieuwe prijs- en promo strategie, zware reorganisatie, nieuw management en nieuwe way-of-working, zijn in september 2014 gelanceerd.
Aad Boon: 'Met als overall doelstelling de 3SI Group in 2017 breakeven te maken, heb ik in de afgelopen negen maanden samen met consultants van Strategy&, aandeelhouder Otto Hamburg en de management teams van de BU’s “Fix, Sell, Close” businessplannen voor de overige business-units gemaakt.'
Deze aanpak heeft geleid tot een strategie waarbij gekozen is voor een scherpe focus op enerzijds 3Suisses en anderzijds op de logistieke tak van de 3SI Group, meldt Boon. 'De keuze voor een beperkt aantal kernactiviteiten betekent de samenvoeging van een tweetal business-units en de inmiddels aangekondigde verkoop van de eigen drukkerij, het foto-/videobedrijf en drie B2C-retailbedrijven: Blancheporte, Becquet en Venca in Spanje.'
Boon: 'Ik kijk terug op een uiterst boeiende periode: turnaround-plannen maken voor een internationaal Frans concern, retail-oplossingen zoeken met een 100% online focus, implementatie in een uiterst korte tijdsspanne en dat alles in nauwe samenwerking met Franse directieteams en een Duitse aandeelhouder. Het is nu aan de lokale management teams van de BU’s de plannen verder uit te voeren en het bedrijf weer gezond te maken. Voor mij is het tijd voor een nieuwe uitdaging.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- VILLENEUVE d'ASCQ
- B2C
- Blancheporte
- Venca
- fashion
- CMO
- Aad Boon
- mode
- e- commerce
- vertrek
- 3SI Group
- 3Suisses
- Paul Nijhof
- retail
- Becquet
- marketing
- Publicis
- WE
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vier keer goud bij Esprix Awards 202515-05-2025
- Interne communicatie kan wel wat... 15-05-2025
- ASN Bank lanceert nieuwe merkstijl15-05-2025
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management