BrandDeli en L'Oréal Paris integreren Snapchat in campagne
- Bureaus
- 14 nov 2015 @ 09:54
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesOnline advertisingSocial media
- 14 nov 2015 @ 09:54
- Redactie Bureaus
BrandDeli en L’Oréal Paris hebben een aantoonbaar succesvolle Snapchatintegratie doorgevoerd in een campagne voor Casting Creme Gloss van L’Oréal Paris. Als onderdeel van de campagne HaarVerhaal, waarvan BrandDeli zowel het concept, de strategie als de productie verzorgde, werden eerder twee Snapchat ‘HaarVerhalen’ gedeeld door vlogster Monica Geuze.
In de 24 uur dat de verhalen online stonden werd het HaarVerhaal op Snapchat 25% vaker bekeken dan de reguliere verhalen van Monica Geuze op haar Snapchatkanaal. Het tweede verhaal werd maar liefst 35% vaker bekeken. Ook de interactie tussen fans en de vlogster verhoogde aanzienlijk. Op 15 november om 10 uur wordt het derde en laatste HaarVerhaal op snapchat gedeeld door Monica Geuze.
In de derde Snapchat vraagt Monica haar volgers om de juiste haarkleur voor haar te kiezen. Tijdens de 24 uur dat het verhaal op Snapchat staat, worden de kijkers van MTV, TLC, FOX en 24Kitchen opgeroepen om het HaarVerhaal te bekijken door een promo met daarin de Snapchatcode van Monica (#monicageuze). Het verhoogde bereik en de toename van interactie met de fans in de eerdere Snapchat HaarVerhalen van Monica, komt grotendeels door de inzet van deze oproeppromo’s. Daarmee is deze campagne een goed voorbeeld van hoe TV en online elkaar kunnen versterken.
Snapchat is het snelst groeiende platform onder jongeren. Om de doelgroep van L’Oréal Paris op alle mogelijke platformen, op voor hen relevante wijze, in aanraking te laten komen met de HaarVerhaal campagne ontwikkelde BrandDeli een vernieuwende campagne-toevoeging waarin Snapchat ingezet wordt.
Barbara Wiegant, Product Manager Coloration L’Oréal Paris: “Na de online media inzet in de eerste en tweede fasen van de HaarVerhaal campagne, waren wij op zoek naar een platform om de derde fase van de campagne naar een hoger niveau te tillen. Snapchat leek in verband met onze doelgroep het juiste platform om in te zetten. Het is mooi om te zien dat de resultaten nu inderdaad zo positief zijn”. Het is voor het eerst dat BrandDeli Snapchat integreert in een adverteerderscampagne.
De langdurige samenwerking tussen BrandDeli en L’Oréal is mede tot stand gekomen op advies van mediabureau ZenithOptimedia.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management