Havas Group lanceert Client Trading Solution

  • Bureaus
  • 24 mei 2017 @ 11:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Automated tradingInnovatieOnline advertisingReclame

Havas Group kondigt de lancering van een programmatic-oplossing aan waarmee klanten volledig inzicht in en controle over hun campagnes krijgen: de Client Trading Solution. CTS is een klantgerichte, volledig transparante managementoplossing die inzicht biedt in alle programmatic trading, zodat klanten hun programmatic aankopen op één plek kunnen volgen en controleren.

Dominique Delport, Global Managing Director van Havas Group, heeft CTS vandaag in Amsterdam officieel gelanceerd tijdens het IAB Interact event. 'Als je bedenkt dat 75 procent van de marketeers zegt zich zorgen te maken over de mate van transparantie in programmatic trading, dan is de Client Trading Solution een ware doorbraak. Voor het eerst kunnen we iets aanbieden dat klanten volledige zichtbaarheid én controle biedt. Iedere adverteerder die CTS gebruikt, ziet exact wat zich achter alle programmatic oplossingen afspeelt, met volledige transparantie. Daarmee zijn wij in staat om hand in hand samen te werken met onze klanten en de beste strategieën voor hun ondernemingen op te bouwen.'

CTS fungeert als een control tower, die klanten een volledig inzicht op alle trading desks en voor alle DSP’s en providers biedt. Klanten kunnen zich van de kwaliteit van hun campagnes verzekeren aan de hand van hun eigen doelstellingen (inzichtelijkheid, fraudecontrole, merkveiligheid, handelspraktijk, kosten, uitgaven, producten, formaten, kanalen, landen, etc.). Het platform biedt een volledig inzicht in de digitale workflow in elk stadium van de campagne – programmatic mediaplanning, onderhandelingen met partners, ad serving, campagne-setup, monitoring, optimalisatie en rapportage – binnen een volledig onafhankelijk en technologisch begrijpelijk systeem dat toegankelijk is voor alle partners. 

'Programmatic inzichtelijk gemaakt'

Thijs Muller, CEO Havas Media Group Amsterdam zegt over de nieuwe tool: 'CTS maakt kosten binnen programmatic marketing inzichtelijk en vergelijkbaar. Daarmee wordt niet alleen de workflow vereenvoudigd en transparant, maar ook de gehele, complexe industrie. Een goede en tastbare stap in de richting van waar wij als groep voor staan.'

Havas Group is pionier op het gebied van meta-programmatic oplossingen. Samen met MFG Labs lanceerde Havas Group in 2014 de eerste meta-DSP in deze sector en in 2015 de Media Quality Barometer. CTS is de meest geavanceerde oplossing op de markt voor volledige programmatic transparantie ten behoeve van klanten. Het platform is al succesvol ingezet door Telefónica en heeft ondersteuning gekregen van Telefónica, technologiepartners en leidende organisaties in de sector. 

Reacties van IAB en Google

IAB reageert positief: 'Als sector zijn we harder dan ooit bezig met het creëren van een advertising-omgeving van topkwaliteit, waarbij we voldoen aan de eisen van klanten en waarde voor onze gebruikers creëren. Transparantie is van cruciaal belang en wij verwelkomen dit initiatief van Havas Group, dat ons zal helpen om het vertrouwen en de investeringen van adverteerders te vergroten en voorop te lopen in best practices in deze markt.'

James van Thiel, directeur Strategic Partnerships voor EMEA van Doubleclick by Google: 'Wij zijn er trots op dat we deel uitmaken van dit initiatief. Dankzij de integratie van DBM in de Client Trading Solution van Havas is het voor ons nu veel eenvoudiger om met zowel bureaus als klanten samen te werken. Deze innovatieve oplossing biedt de sector een meer efficiënte en transparante manier om zich op resultaten te richten.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken