Center Parcs en Ogilvy laten ons vaker 'ja' zeggen

  • Bureaus
  • 27 dec 2017 @ 16:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingMerkenCommercialsCampagnes

Center Parcs lanceert vandaag zijn nieuwe campagne die mensen aanmoedigt 'ja' te zeggen tegen wat er echt toe doet. Met een hectisch gezinsleven, overvolle agenda’s en allerlei verplichtingen zeggen we uit automatisme vaker ‘nee’ dan we zouden willen tegen ons gezin en kinderen. Center Parcs wil hier verandering in brengen met een nieuwe merkcampagne.

De campagne draagt de boodschap uit dat het leven zoveel mooier zou zijn als we vaker ‘Ja’ zouden zeggen en dat dit onze familiebanden zou versterken. De 360° campagne wordt zowel intern als extern gevoerd en is vanaf eind december 2017 te zien op televisie, online media, social media en in alle eigen kanalen van Center Parcs. 

Het is herkenbaar voor vele ouders: we zeggen uit automatisme vaker ‘nee’ dan we zouden willen tegen onze kinderen, omdat we bezig zijn met zaken zoals de telefoon, ons werk of andere dagelijkse beslommeringen. 'We zijn vaak te druk met het managen van ons gezinsleven en het is de vraag of we niet uit het oog verliezen wat ertoe doet', zegt Andres Neira de Back, Marketing Director Center Parcs Europe. 'Center Parcs brengt mensen al vele jaren samen door het bieden van bijzondere vakantiebelevenissen. Wij zijn ons er sterk van bewust hoe belangrijk het is om samen tijd door te brengen, plezier te maken en zo de banden met familie en vrienden te versterken. Hiervoor willen we in onze campagne aandacht vragen. We willen mensen aanmoedigen "ja" te zeggen tegen wat er in het leven écht toe doet.'

Familiebanden verbeteren als purpose

We zeggen gemiddeld 27 keer per dag ‘nee’ tegen onze kinderen. Dat is benoemd in de purpose die reclamebureau Ogilvy Amsterdam voor Center Parcs heeft geformuleerd: 'Het leven wordt beter wanneer we familiebanden versterken door meer te spelen en minder te managen', vertelt Ogilvy-CCO Martijn van Marle. In de campagne maakt Center Parcs de vertaalslag van een druk gezinsleven naar momenten waarop families genieten van een onbezorgde vakantie en plezier maken in één van haar parken.

'Center Parcs maakt al 50 jaar onvergetelijke herinneringen mogelijk die families en vrienden met elkaar delen', zegt Neira de Back. 'Ook in de komende jaren willen we een standaard zetten: in beleving, verblijf en samenzijn. Allemaal om ervoor te zorgen dat onze gasten optimaal van hun vakantie genieten en dus ‘echt even samen’ kunnen zijn.'

Bij Center Parcs is 'ja' zeggen tegen wat er echt toe doet heel eenvoudig, meent de marketingdirecteur, want er is volgens hem geen enkele aanbieder met zo’n uitgebreid aanbod. 'Wanneer je er even helemaal tussenuit bent - ontspannen en middenin de natuur - is het ook makkelijker om 'ja' te zeggen. Zo laten we zien hoe een verblijf in één van onze parken je niet alleen voortdurend blijft verrassen door het rijke aanbod aan locaties en activiteiten, maar óók het hele gezin samenbrengt.'

Credits

Klant: Center Parcs | Verantwoordelijk bij Center Parcs: Andres Neira de Back, Dianne Sliphorst, Judith Franse | Bureau: Ogilvy | Productiemaatschappij: Pink Rabbit | Regisseur: Ismael ten Heuvel | DOP: Myrthe Mosterman | Offline: MRTN | Online: Captcha | Geluid: Lab3 | PR-bureau: NewsLab 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken