Adnight presenteert diverse line-up
- Bureaus
- 8 aug 2018 @ 09:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementInteractie
- 8 aug 2018 @ 09:54
- Lucas Boon
Adnight, het creatieve event waarbij op vrijdagavond 5 oktober vijftig Amsterdamse bureaus hun deuren voor publiek openen, heeft het programma bekend gemaakt. Nieuw dit jaar zijn internationale namen als 180Kingsday en 72andsunny en partijen zoals Top Notch en Virtue.
Adnight streeft ernaar een inkijk te geven in de rijkheid en diversiteit van de Amsterdamse creatieve industrie. 'De mogelijkheid om binnen te lopen, handen te schudden en uitleg te vragen geeft een veel beter beeld dan een website met wat voorbeeldcases. Zeker omdat alle bureaus ook een inhoudelijk programma organiseren', zo laat Dirk Jan de Krom, een van de organisatoren van Adnight, weten. 'Dat geldt overigens niet alleen voor marketeers, maar ook voor de industrie zelf. We zien nieuwe samenwerkingen ontstaan en hopen op een betere creatieve output door inspiratie en kennisdeling.'
De organisatie van Adnight (met Claire Daemen op rechts en Dirk Jan de Krom tweede van rechts).
Andere oplossingen
Nieuw dit jaar zijn internationale namen als 180Kingsday en 72andsunny en grotere bureaus als Dept, Ogily, TBWA en Achtung. Ook partijen als muzieklabel Top Notch en Virtue (creatief bureau van Vice) hebben zich aangemeld. Mede-organisator Claire Daemen: 'We zien ook dat marketeers en creatieven zoeken naar andere oplossingen en partners. Dus betrekken we meer nieuwe partijen. Een voorbeeld hiervan is Top Notch, een partij die steeds nauwer samenwerkt met merken.' Verder doen Dawn, Brandbase en Dimimove dit jaar voor het eerst mee.
De volledige lijst wordt constant geüpdate en vind je hier.
Internationaal
De organisatie laat weten dat het de laatste twee jaar talloze verzoeken ontving om Adnight buiten Amsterdam te organiseren. 'We zijn momenteel aan het verkennen welke locaties hiervoor interessant kunnen zijn, in binnen- en buitenland. In lijn met de groei en ambities ontwikkelde design- en developmentstudio 51North de nieuwe visuele identiteit en website met een internationale uitstraling die de deelnemende bureaus en Amsterdamse basis overstijgt.'
Adnight vindt dit jaar voor de derde keer plaats. Vorig jaar trok het event ruim 4.500 marketeers en vakgenoten, bijna een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. De organisatie verwacht ook dit jaar te groeien; het zal meehelpen dat Adnight plaatsvindt op dezelfde dag als het openingsevent van Amsterdam eWeek, dat al 25.000 bezoekers van over de hele wereld verwacht.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
Laatste Nieuws
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes