Uniekaas maakt comeback met nieuwe visual identity
- Bureaus
- 4 sep 2019 @ 10:55
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FoodCampagnesCommercialsBrandingMerken
- 4 sep 2019 @ 10:55
- Jeroen Mirck
Uniekaas, het oudste kaasmerk van Nederland, maakt een comeback. Het merk was bovendien toe aan een opfrissing. Na de introductie van een nieuwe visual identity heeft Serviceplan in nauwe samenwerking met Uniekaas en Mediaplus een massa-mediale campagne ontwikkeld.
In de campagne spelen typische Nederlandse kaasgewoontes, zoals het op reis meenemen van onze kaas, de hoofdrol. Je kunt kaas zien als gewoon kaas. Daar neig je als nuchtere Hollanders al snel naar. Maar als je daar een beetje doorheen prikt, proef je dat de echte rol van kaas veel dieper gaat. Uniekaas begrijpt als geen ander hoe onmisbaar kaas in ons dagelijks leven is.
Naast de campagne is Serviceplan verantwoordelijk voor de nieuwe website, corporate-, event- en POS-communicatie. Mediaplus is verantwoordelijk voor de mediastrategie.
Serviceplan Group heeft haar roots in Duitsland. Wereldwijd behoort de onafhankelijke bureaugroep tot de top van de creatieve sector. Serviceplan Group werkt vanuit een House of Communication, waar alle verschillende communicatiespecialisten onder één dak werken. Serviceplan Nederland (geleid door Mariska Wilschut) richt zich op strategie en creatie en Mediaplus (geleid door Ramon Kragtwijk en Menno Westinga) op media, tech en digital.
Credits
Uniekaas: Freek Cornelissen, Marja van Steen-Verkuijlen
Bureau: Serviceplan Nederland
Creatie & Design: Serviceplan Nederland
Regie & Productie: Daniel Dow, dpplr
Website: 51 North
Muziek: Wim Vonk
Mediabureau: Mediaplus Nederland
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers