Uniekaas maakt comeback met nieuwe visual identity
- Bureaus
- 4 sep 2019 @ 10:55
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FoodCampagnesCommercialsBrandingMerken
- 4 sep 2019 @ 10:55
- Jeroen Mirck
Uniekaas, het oudste kaasmerk van Nederland, maakt een comeback. Het merk was bovendien toe aan een opfrissing. Na de introductie van een nieuwe visual identity heeft Serviceplan in nauwe samenwerking met Uniekaas en Mediaplus een massa-mediale campagne ontwikkeld.
In de campagne spelen typische Nederlandse kaasgewoontes, zoals het op reis meenemen van onze kaas, de hoofdrol. Je kunt kaas zien als gewoon kaas. Daar neig je als nuchtere Hollanders al snel naar. Maar als je daar een beetje doorheen prikt, proef je dat de echte rol van kaas veel dieper gaat. Uniekaas begrijpt als geen ander hoe onmisbaar kaas in ons dagelijks leven is.
Naast de campagne is Serviceplan verantwoordelijk voor de nieuwe website, corporate-, event- en POS-communicatie. Mediaplus is verantwoordelijk voor de mediastrategie.
Serviceplan Group heeft haar roots in Duitsland. Wereldwijd behoort de onafhankelijke bureaugroep tot de top van de creatieve sector. Serviceplan Group werkt vanuit een House of Communication, waar alle verschillende communicatiespecialisten onder één dak werken. Serviceplan Nederland (geleid door Mariska Wilschut) richt zich op strategie en creatie en Mediaplus (geleid door Ramon Kragtwijk en Menno Westinga) op media, tech en digital.
Credits
Uniekaas: Freek Cornelissen, Marja van Steen-Verkuijlen
Bureau: Serviceplan Nederland
Creatie & Design: Serviceplan Nederland
Regie & Productie: Daniel Dow, dpplr
Website: 51 North
Muziek: Wim Vonk
Mediabureau: Mediaplus Nederland
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Mastercard lanceert inclusieve campagne ‘Op Gevoel’
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes