Epica lanceert Grand Prix voor PR
- Bureaus
- 4 okt 2019 @ 09:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Award
- 4 okt 2019 @ 09:31
- Sjaak Hoogkamer
Vanwege de enorme groei in het aantal PR-gerelateerde inzendingen heeft de Epica-organisatie dit jaar besloten een PR Grand Prix te introduceren. De prijs staat open voor inzendingen van de PR-categorie en andere campagnes met een bewezen hoog niveau van verdiende media-aandacht.
De uitbreiding brengt het aantal Epica Grand Prix op zeven, naast de al bestaande categorieën Film, Print, Digital, Design, Responsibility en Alternative. Epica Awards hoofdredacteur Mark Tungate geeft aan: ‘In de loop der jaren zijn we geëvolueerd van een reclameprijs naar een prijs die elk facet van creatieve communicatie omvat. Wat de inzendingen betreft zien we een toename van het aantal PR-campagnes en PR-bureaus. Het is dus passend om de discipline een eigen grote prijs te geven.’
Met een Grand Prix voor PR komt het aantal Epica Grand Prix op 7
n tegenstelling tot andere reclameprijzen, bestaat de Epica-jury alleen uit vakjournalisten. Gezien hun beroep hebben ze volgens Tungate ook een instinctief gevoel voor het onderwerp PR en publiciteit.
Epica definieert PR campagnes als "campagnes op het gebied van persrelaties, public affairs, crisismanagement, lobbyen, community- en influencer management, financiële communicatie en stakeholder-relaties”; evenals "projecten en activiteiten die specifiek zijn ontworpen om verdiende media te genereren”.
We weten dat impactvolle campagnes veel verdiende media genereren. De PR Grand Prix is vooral een erkenning voor campagnes met aan de basis een duidelijke PR-strategie
De reguliere deadline om in te zenden voor de Epica Awards is 7 oktober.
Inzenden van cases kan nog tot en met 7 oktober a.s.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025...
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
- Overstappen.nl lanceert merkcampagne... 13-10-2025
- Auping lanceert campagne rond ultiem... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes