Cheil en Coopr lanceren campagne voor Ministerie van OCW: 'De baan van het leven'

Cheil en Coopr lanceren campagne voor Ministerie van OCW: 'De baan van het leven'
  • Bureaus
  • 18 feb 2020 @ 15:36
  • 19698 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In opdracht van diverse onderwijsorganisaties en het Ministerie van OCW hebben Cheil Amsterdan en PR-bureau Coopr een campagne gelanceerd: ‘Werken in het onderwijs. De baan van het leven.’

De campagne wil een tegengeluid laten horen op de negatieve berichtgeving over het onderwijs de laatste jaren, door te laten zien dat je trots mag zijn op je vak als onderwijsprofessional.

Pieter Perry, copywriter Cheil Amsterdam en voormalig docent: ‘Met De baan van het leven hebben we niet een statische campagne van A tot Z gemaakt, maar veel meer een startpunt ontwikkeld waarmee mensen in het onderwijs zelf campagne kunnen voeren. Het thema ontstond uit het inzicht dat werken in het onderwijs het meest veelzijdige vak ter wereld is. Het gaat over taal, rekenen, achterstand, voorsprong, verleden, verliefdheid, voetbalplaatjes, tandenfeeën, kiezen, delen, gulden snede, spijt, tijd en diploma’s. Die veelzijdigheid, dat maakt werken in het onderwijs net zo mooi, moeilijk, spannend en dankbaar als het leven zelf.’

Wat heb jij vandaag geleerd?

Naast strategie en het overkoepelende thema werd een serie video’s, een serie foto’s met quotes van leerlingen en het online platform ontwikkeld. In de serie video’s geven leerlingen en onderwijspersoneel antwoord op één simpele vraag: ‘Wat heb jij vandaag geleerd?’ Perry: ‘De slimme, grappige en altijd uit het leven gegrepen antwoorden laten goed zien hoe mooi, dankbaar, maar ook uitdagend het onderwijs kan zijn.’

Mensen in het onderwijs zelf

De bedoeling is dat de campagne door mensen in het onderwijs zelf wordt gedragen, verspreid en groot gemaakt. Op initiatief van Coopr vertellen onderwijsinfluencers de komende tijd hun verhaal over ‘de baan van het leven.’ via hun eigen social kanalen en in diverse landelijk media. Tegelijkertijd delen diverse onderwijsorganisaties en hun achterban de video’s en foto’s met quotes via hun social kanalen. Alle middelen leiden (potentiële) onderwijsprofessionals en geïnteresseerden naar het platform debaanvanhetleven.nl. Daar worden de verhalen verzameld en worden onderwijsprofessionals gestimuleerd ook hun eigen verhaal te delen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken