Coca-Cola: open als nooit tevoren
- Bureaus
- 3 aug 2020 @ 10:22
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PrijsoorlogCampagnes
- 3 aug 2020 @ 10:22
- Lucas Boon
Coca-Cola lanceert een nieuwe internationale campagne: Open Like Never Before. De campagne, ontwikkeld door 72andSunny Amsterdam, moet een periode van culturele en sociale verandering markeren. Het is de eerste campagne van het frisdrankmerk sinds de uitbraak van corona.
Foto: out of home-uiting in Utrecht.
De campagne, die wordt uitgerold in West-Europa en Nederland, is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar 'normaal'. In plaats daarvan kunnen we vooruit kijken en samen de wereld mooier maken, zo luidt het credo. De tv-commercial bestaat uit een manifest, geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poet, waarin wordt opgeroepen om 'open te staan als nooit tevoren'.
Sinds de uitbraak van corona heeft Coca-Cola wereldwijd zijn marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen ruim 120 miljoen dollar gedoneerd aan hulpverlening ter bestrijding van het virus in de getroffen landen. Ook steunde Coca-Cola lokale initiatieven van voedselbanken en ziekenhuizen.
Daniela Depping, marketing manager Coca-Cola Nederland, zegt: 'Deze campagne gaat uit van de gedachte dat we niet meer terug hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruit zetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit de afgelopen periode. De campagne steekt daarnaast onze horecapartners een hart onder de riem: hotels, café's en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen.'
De campagne wordt uitgerold via tv, radio, (digital) out of home en online video.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Laatste Nieuws
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
- Campagne markeert groeistrategie en... 22-01-2025
- Nationaal Warmtefonds start campagne... 22-01-2025
- Drie vragen aan... Maartje Bersi21-01-2025
- PreZero lanceert campagne 'Samen op... 21-01-2025
- Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en... 21-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day