Linda Foundation lanceert 'eurobiljet'-campagne
- Bureaus
- 18 nov 2020 @ 09:21
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 18 nov 2020 @ 09:21
- Lucas Boon
Linda Foundation lanceert een nieuwe fondswervingscampagne die 'eurobiljetten van een hele andere kant laat zien'. De campagne is ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network.
De Linda Foundation, in 2013 opgericht door Linda de Mol, helpt gezinnen die het financieel zwaar hebben. In Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede en dit aantal blijft stijgen. De barrière die geld opwerpt in onze samenleving wordt in de huidige coronatijd alleen maar zichtbaarder, stelt Linda Foundation. In de nieuwe campagne speelt geld daarom letterlijk de hoofdrol.
Wouter van der Pauw, creative director bij Het Bureau, zegt: 'Eurobiljetten zijn geïllustreerd met ramen, deuren en poorten, en juist die zijn gesloten voor veel kinderen in armoede. We hebben de doorgangen op eurobiljetten gebruikt om te illustreren wat voor barrière geld kan zijn. In de campagne zie je kinderen juist door die ramen, deuren en poorten kijken naar een wereld waaraan zij niet kunnen meedoen.'
Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur van Linda Foundation, vult aan: 'Het 'buitengesloten' voelen, beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is in deze campagne op een mooie manier tot uiting gebracht. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat we ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.'
De campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print. De tv-commercials bestaan uit drie spots, bekijk 'birthday' hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers