Linda Foundation lanceert 'eurobiljet'-campagne
- Bureaus
- 18 nov 2020 @ 09:21
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 18 nov 2020 @ 09:21
- Lucas Boon
Linda Foundation lanceert een nieuwe fondswervingscampagne die 'eurobiljetten van een hele andere kant laat zien'. De campagne is ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network.
De Linda Foundation, in 2013 opgericht door Linda de Mol, helpt gezinnen die het financieel zwaar hebben. In Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede en dit aantal blijft stijgen. De barrière die geld opwerpt in onze samenleving wordt in de huidige coronatijd alleen maar zichtbaarder, stelt Linda Foundation. In de nieuwe campagne speelt geld daarom letterlijk de hoofdrol.
Wouter van der Pauw, creative director bij Het Bureau, zegt: 'Eurobiljetten zijn geïllustreerd met ramen, deuren en poorten, en juist die zijn gesloten voor veel kinderen in armoede. We hebben de doorgangen op eurobiljetten gebruikt om te illustreren wat voor barrière geld kan zijn. In de campagne zie je kinderen juist door die ramen, deuren en poorten kijken naar een wereld waaraan zij niet kunnen meedoen.'
Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur van Linda Foundation, vult aan: 'Het 'buitengesloten' voelen, beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is in deze campagne op een mooie manier tot uiting gebracht. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat we ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.'
De campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print. De tv-commercials bestaan uit drie spots, bekijk 'birthday' hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing