Linda Foundation lanceert 'eurobiljet'-campagne
- Bureaus
- 18 nov 2020 @ 09:21
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 18 nov 2020 @ 09:21
- Lucas Boon
Linda Foundation lanceert een nieuwe fondswervingscampagne die 'eurobiljetten van een hele andere kant laat zien'. De campagne is ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network.
De Linda Foundation, in 2013 opgericht door Linda de Mol, helpt gezinnen die het financieel zwaar hebben. In Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede en dit aantal blijft stijgen. De barrière die geld opwerpt in onze samenleving wordt in de huidige coronatijd alleen maar zichtbaarder, stelt Linda Foundation. In de nieuwe campagne speelt geld daarom letterlijk de hoofdrol.
Wouter van der Pauw, creative director bij Het Bureau, zegt: 'Eurobiljetten zijn geïllustreerd met ramen, deuren en poorten, en juist die zijn gesloten voor veel kinderen in armoede. We hebben de doorgangen op eurobiljetten gebruikt om te illustreren wat voor barrière geld kan zijn. In de campagne zie je kinderen juist door die ramen, deuren en poorten kijken naar een wereld waaraan zij niet kunnen meedoen.'
Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur van Linda Foundation, vult aan: 'Het 'buitengesloten' voelen, beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is in deze campagne op een mooie manier tot uiting gebracht. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat we ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.'
De campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print. De tv-commercials bestaan uit drie spots, bekijk 'birthday' hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes