Yumeko: koop goed beddengoed

Yumeko: koop goed beddengoed
  • Bureaus
  • 5 jan 2021 @ 09:49
  • 16342 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko trapt 2021 af met een nieuwe landelijke campagne genaamd 'Koop goed beddengoed'. De campagne, ontwikkeld door Fitzroy, moet misstanden in de katoenindustrie aankaarten en laten zien 'dat het ook anders kan'.

Social enterprise Yumeko, dat bedlinnen, dekbedden, matrassen en kussens verkoopt, stelt dat er in 'de wereld van slapen' veel verbetering mogelijk is. Zo is er sprake van 'onmenselijke praktijken', zoals oneerlijke lonen, slechte werkomstandigheden en kinderarbeid. Yumeko is naar eigen zeggen hét duurzame alternatief en de nieuwe campagne moet deze boodschap versterken.

Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch vooraf. Fitzroy-baas Jur Baart zegt: 'We zijn ongelooflijk trots dat we voor dit mooie social impact-bedrijf mogen werken. Het resultaat is een geïntegreerde campagne om meer mensen kennis te laten maken met het merk. Hierbij hielden we continu in ons achterhoofd dat we echt moeten opvallen in het reclameblok, dat overspoeld wordt door andere beddengoed-fabrikanten. Om onderscheidend te zijn, sluiten we daarom af met de regel: koop goed beddengoed.'

Rob van den Dool, oprichter van Yumeko, zegt: 'We willen bewijzen dat een duurzaam businessmodel ook werkt en zijn ervan overtuigd dat positieve maatschappelijke veranderingen in gang gezet kunnen worden door bedrijven en hun klanten. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de verandering.'

De campagne wordt uitgerold op televisie en social media. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken