Yumeko: koop goed beddengoed
- Bureaus
- 5 jan 2021 @ 09:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 5 jan 2021 @ 09:49
- Lucas Boon
Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko trapt 2021 af met een nieuwe landelijke campagne genaamd 'Koop goed beddengoed'. De campagne, ontwikkeld door Fitzroy, moet misstanden in de katoenindustrie aankaarten en laten zien 'dat het ook anders kan'.
Social enterprise Yumeko, dat bedlinnen, dekbedden, matrassen en kussens verkoopt, stelt dat er in 'de wereld van slapen' veel verbetering mogelijk is. Zo is er sprake van 'onmenselijke praktijken', zoals oneerlijke lonen, slechte werkomstandigheden en kinderarbeid. Yumeko is naar eigen zeggen hét duurzame alternatief en de nieuwe campagne moet deze boodschap versterken.
Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch vooraf. Fitzroy-baas Jur Baart zegt: 'We zijn ongelooflijk trots dat we voor dit mooie social impact-bedrijf mogen werken. Het resultaat is een geïntegreerde campagne om meer mensen kennis te laten maken met het merk. Hierbij hielden we continu in ons achterhoofd dat we echt moeten opvallen in het reclameblok, dat overspoeld wordt door andere beddengoed-fabrikanten. Om onderscheidend te zijn, sluiten we daarom af met de regel: koop goed beddengoed.'
Rob van den Dool, oprichter van Yumeko, zegt: 'We willen bewijzen dat een duurzaam businessmodel ook werkt en zijn ervan overtuigd dat positieve maatschappelijke veranderingen in gang gezet kunnen worden door bedrijven en hun klanten. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de verandering.'
De campagne wordt uitgerold op televisie en social media. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers