Jeroen Dontje leidt creatieve vloer MPG
- Bureaus
- 23 apr 2021 @ 09:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 23 apr 2021 @ 09:59
- Lucas Boon
Jeroen Dontje is aangesteld als de nieuwe creative director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Dontje komt van Yune, waar hij werkte als chief creative officer.
Ook werkte hij elf jaar lang in soortgelijke functies voor Endemol. Dontje startte zijn carrière eind jaren '90 bij Philip Morris, als sales representative.
Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen contentmarketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit, stelt MPG. Het aantrekken van Dontje moet het bureau hierin ondersteunen.
Dolly van den Akker, CEO van MPG Group, zegt: 'De verschuiving die merken van paid media naar owned media maken, laat zien dat zij, net als bureaus, met een andere blik naar content en creativiteit moeten kijken. Wij geloven in creatieve content die consumenten direct raakt en activeert en zodoende helpt aan het bouwen van merkvoorkeur. We hebben Jeroen aangetrokken omdat hij bewezen succesvol is geweest binnen zowel paid als owned media. Met hem aan boord kunnen we merken challengen om de creatieve lat steeds hoger te leggen.'
Dontje zelf vult aan: 'Ik heb een passie voor creativiteit en content die echt iets doet voor een merk. Dat is voor mij ook direct de kracht van contentmarketing, waarmee je niet alleen het verhaal van een merk vertelt, maar waarbij de content een wezenlijk onderdeel van het merk wordt. Ik ga dan ook met veel plezier aan de slag met de creatieve teams binnen MPG.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers