Jeroen Dontje leidt creatieve vloer MPG

Jeroen Dontje leidt creatieve vloer MPG
  • Bureaus
  • 23 apr 2021 @ 09:59
  • 20169 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Jeroen Dontje is aangesteld als de nieuwe creative director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Dontje komt van Yune, waar hij werkte als chief creative officer.

Ook werkte hij elf jaar lang in soortgelijke functies voor Endemol. Dontje startte zijn carrière eind jaren '90 bij Philip Morris, als sales representative.

Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen contentmarketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit, stelt MPG. Het aantrekken van Dontje moet het bureau hierin ondersteunen.

Dolly van den Akker, CEO van MPG Group, zegt: 'De verschuiving die merken van paid media naar owned media maken, laat zien dat zij, net als bureaus, met een andere blik naar content en creativiteit moeten kijken. Wij geloven in creatieve content die consumenten direct raakt en activeert en zodoende helpt aan het bouwen van merkvoorkeur. We hebben Jeroen aangetrokken omdat hij bewezen succesvol is geweest binnen zowel paid als owned media. Met hem aan boord kunnen we merken challengen om de creatieve lat steeds hoger te leggen.'

Dontje zelf vult aan: 'Ik heb een passie voor creativiteit en content die echt iets doet voor een merk. Dat is voor mij ook direct de kracht van contentmarketing, waarmee je niet alleen het verhaal van een merk vertelt, maar waarbij de content een wezenlijk onderdeel van het merk wordt. Ik ga dan ook met veel plezier aan de slag met de creatieve teams binnen MPG.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken