Jeroen Dontje leidt creatieve vloer MPG
- Bureaus
- 23 apr 2021 @ 09:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 23 apr 2021 @ 09:59
- Lucas Boon
Jeroen Dontje is aangesteld als de nieuwe creative director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Dontje komt van Yune, waar hij werkte als chief creative officer.
Ook werkte hij elf jaar lang in soortgelijke functies voor Endemol. Dontje startte zijn carrière eind jaren '90 bij Philip Morris, als sales representative.
Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen contentmarketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit, stelt MPG. Het aantrekken van Dontje moet het bureau hierin ondersteunen.
Dolly van den Akker, CEO van MPG Group, zegt: 'De verschuiving die merken van paid media naar owned media maken, laat zien dat zij, net als bureaus, met een andere blik naar content en creativiteit moeten kijken. Wij geloven in creatieve content die consumenten direct raakt en activeert en zodoende helpt aan het bouwen van merkvoorkeur. We hebben Jeroen aangetrokken omdat hij bewezen succesvol is geweest binnen zowel paid als owned media. Met hem aan boord kunnen we merken challengen om de creatieve lat steeds hoger te leggen.'
Dontje zelf vult aan: 'Ik heb een passie voor creativiteit en content die echt iets doet voor een merk. Dat is voor mij ook direct de kracht van contentmarketing, waarmee je niet alleen het verhaal van een merk vertelt, maar waarbij de content een wezenlijk onderdeel van het merk wordt. Ik ga dan ook met veel plezier aan de slag met de creatieve teams binnen MPG.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Mastercard lanceert inclusieve campagne ‘Op Gevoel’
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes