Lay's creëert jas gemaakt van chipszakken
- 15 dec 2021 @ 15:45
- Ryan Baij
Lay’s maakt jassen van gerecyclede chipszakkenfolie. Die komen voort uit de twee afvallende smaken van de Iconic Restaurant Flavours campagne.
Het idee om een fashionable puffer jacket te maken ontstond volgens Mischa Schreuder, ECD en partner bij Fitzroy, tijdens een brainstorm voor de reveal fase. ‘We waren al een tijdje bezig ons hoofd te breken over hoe je een smaak onthult die mensen al bijna een jaar op de plank zien liggen. Het kon niet gaan over de twee afvallende smaken, dus we moesten een nieuwe context bedenken om de winnaar in te presenteren. Amsterdams modemerk XPLCT haakte vervolgens aan om de jas te designen en te produceren in hun eigen atelier.’
De jas is gemaakt van gerecycled chipszakkenfolie van de twee afvallende smaken. Zo wordt waste op unieke wijze omgezet in fashion. De jas is bovendien niet gevuld met eendendons of polyfill, maar met echte Lay’s chips in de winnende smaken.
De afvallende zaken komen uit een eerdere Lays campagne. De Iconic Restaurant Flavours campagne ging april dit jaar van start met drie nieuwe, tijdelijke smaken in het Lay’s assortiment: Lay’s x Subway Teriyaki, Lay’s x KFC, Original Recipe Chicken en Lay’s x Pizza Hut Margherita. De winnende smaak in Nederland en België wint een permanente plek in Lay’s assortiment.
De jassen zijn in Nederland en België tot 31 december te winnen via de actiesite Ook wordt één van de jassen binnenkort tentoongesteld in een filiaal van Subway in Nederland en Pizza Hut in België.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management