Lay's creëert jas gemaakt van chipszakken
- 15 dec 2021 @ 15:45
- Ryan Baij
Lay’s maakt jassen van gerecyclede chipszakkenfolie. Die komen voort uit de twee afvallende smaken van de Iconic Restaurant Flavours campagne.
Het idee om een fashionable puffer jacket te maken ontstond volgens Mischa Schreuder, ECD en partner bij Fitzroy, tijdens een brainstorm voor de reveal fase. ‘We waren al een tijdje bezig ons hoofd te breken over hoe je een smaak onthult die mensen al bijna een jaar op de plank zien liggen. Het kon niet gaan over de twee afvallende smaken, dus we moesten een nieuwe context bedenken om de winnaar in te presenteren. Amsterdams modemerk XPLCT haakte vervolgens aan om de jas te designen en te produceren in hun eigen atelier.’
De jas is gemaakt van gerecycled chipszakkenfolie van de twee afvallende smaken. Zo wordt waste op unieke wijze omgezet in fashion. De jas is bovendien niet gevuld met eendendons of polyfill, maar met echte Lay’s chips in de winnende smaken.
De afvallende zaken komen uit een eerdere Lays campagne. De Iconic Restaurant Flavours campagne ging april dit jaar van start met drie nieuwe, tijdelijke smaken in het Lay’s assortiment: Lay’s x Subway Teriyaki, Lay’s x KFC, Original Recipe Chicken en Lay’s x Pizza Hut Margherita. De winnende smaak in Nederland en België wint een permanente plek in Lay’s assortiment.
De jassen zijn in Nederland en België tot 31 december te winnen via de actiesite Ook wordt één van de jassen binnenkort tentoongesteld in een filiaal van Subway in Nederland en Pizza Hut in België.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing