Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life
- Bureaus
- 22 dec 2021 @ 11:30
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Campagnes
- 22 dec 2021 @ 11:30
- Redactie MarketingTribune
Milieuorganisatie Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life als partner voor een grote publiekscampagne gericht op de warmtetransitie.
Dorien Ackerman, directeur Campagnes van Natuur & Milieu: ‘Natuur & Milieu gelooft in een duurzame toekomst voor iedereen, waarin mensen leven, wonen en werken zonder een negatief effect op het klimaat en de natuur. Samen met consumenten , bedrijven en overheden werken wij aan duurzame oplossingen om dit te bereiken.’ De milieuorganisatie heeft zich eerder hard gemaakt voor meer awareness voor duurzaam wonen en introduceerde in 2011 het begrip Flexitarier.
In 2050 gasvrij
In 2050 moeten alle woningen in Nederland gasvrij zijn. Verwarmen en koken gebeurt dan niet meer met aardgas, maar met elektriciteit of duurzame warmte; met een warmtepomp, in plaats van een cv-ketel en met koken op inductie, want het gasfornuis is eruit. Het merendeel van de huishoudens kan nu al stappen zetten naar aardgasvrij wonen, maar is zich daar nog niet bewust van. Ackerman: ‘We kijken uit naar deze samenwerking met Buutvrij. We zijn dagelijks met hetzelfde bezig: op een positieve manier de wereld te veranderen en we zijn er trots op dat Buutvrij for life ons gaat helpen om mensen bekend te maken met aardgasvrij wonen.’
‘Met creativiteit een betere wereld voor elkaar krijgen’
Reuben Alexander, oprichter Buutvrij for life: ‘Als je elke dag probeert om met creativiteit ’n beetje een betere wereld voor elkaar te krijgen, is een opdrachtgever als Natuur & Milieu natuurlijk een droom. Als het zo goed klikt op intrinsieke motivatie wat betreft dit soort belangrijke thema’s, is samenwerken elke dag een feestje.’
Hoe gasvrij ben jij?
De campagne Hoe Gasvrij is Nederland? onderzoekt de Nederlandse ‘Gasvrijheid’. Via de campagnepagina hoegasvrijbenjij kun je testen hoe het met jouw huis staat en word je voorzien van persoonlijk advies. De campagne is vanaf eind december online, op de radio en OOH te vinden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

