Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life
- Bureaus
- 22 dec 2021 @ 11:30
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Campagnes
- 22 dec 2021 @ 11:30
- Redactie MarketingTribune
Milieuorganisatie Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life als partner voor een grote publiekscampagne gericht op de warmtetransitie.
Dorien Ackerman, directeur Campagnes van Natuur & Milieu: ‘Natuur & Milieu gelooft in een duurzame toekomst voor iedereen, waarin mensen leven, wonen en werken zonder een negatief effect op het klimaat en de natuur. Samen met consumenten , bedrijven en overheden werken wij aan duurzame oplossingen om dit te bereiken.’ De milieuorganisatie heeft zich eerder hard gemaakt voor meer awareness voor duurzaam wonen en introduceerde in 2011 het begrip Flexitarier.
In 2050 gasvrij
In 2050 moeten alle woningen in Nederland gasvrij zijn. Verwarmen en koken gebeurt dan niet meer met aardgas, maar met elektriciteit of duurzame warmte; met een warmtepomp, in plaats van een cv-ketel en met koken op inductie, want het gasfornuis is eruit. Het merendeel van de huishoudens kan nu al stappen zetten naar aardgasvrij wonen, maar is zich daar nog niet bewust van. Ackerman: ‘We kijken uit naar deze samenwerking met Buutvrij. We zijn dagelijks met hetzelfde bezig: op een positieve manier de wereld te veranderen en we zijn er trots op dat Buutvrij for life ons gaat helpen om mensen bekend te maken met aardgasvrij wonen.’
‘Met creativiteit een betere wereld voor elkaar krijgen’
Reuben Alexander, oprichter Buutvrij for life: ‘Als je elke dag probeert om met creativiteit ’n beetje een betere wereld voor elkaar te krijgen, is een opdrachtgever als Natuur & Milieu natuurlijk een droom. Als het zo goed klikt op intrinsieke motivatie wat betreft dit soort belangrijke thema’s, is samenwerken elke dag een feestje.’
Hoe gasvrij ben jij?
De campagne Hoe Gasvrij is Nederland? onderzoekt de Nederlandse ‘Gasvrijheid’. Via de campagnepagina hoegasvrijbenjij kun je testen hoe het met jouw huis staat en word je voorzien van persoonlijk advies. De campagne is vanaf eind december online, op de radio en OOH te vinden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers