Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life

Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life
  • Bureaus
  • 22 dec 2021 @ 11:30
  • 33275 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Campagnes

Milieuorganisatie Natuur & Milieu kiest voor Buutvrij for life als partner voor een grote publiekscampagne gericht op de warmtetransitie.

Dorien Ackerman, directeur Campagnes van Natuur & Milieu: ‘Natuur & Milieu gelooft in een duurzame toekomst voor iedereen, waarin mensen leven, wonen en werken zonder een negatief effect op het klimaat en de natuur. Samen met consumenten , bedrijven en overheden werken wij aan duurzame oplossingen om dit te bereiken.’ De milieuorganisatie heeft zich eerder hard gemaakt voor meer awareness voor duurzaam wonen en introduceerde in 2011 het begrip Flexitarier.

In 2050 gasvrij

In 2050 moeten alle woningen in Nederland gasvrij zijn. Verwarmen en koken gebeurt dan niet meer met aardgas, maar met elektriciteit of duurzame warmte; met een warmtepomp, in plaats van een cv-ketel en met koken op inductie, want het gasfornuis is eruit. Het merendeel van de huishoudens kan nu al stappen zetten naar aardgasvrij wonen, maar is zich daar nog niet bewust van. Ackerman: ‘We kijken uit naar deze samenwerking met Buutvrij. We zijn dagelijks met hetzelfde bezig: op een positieve manier de wereld te veranderen en we zijn er trots op dat Buutvrij for life ons gaat helpen om mensen bekend te maken met aardgasvrij wonen.’

‘Met creativiteit een betere wereld voor elkaar krijgen’

Reuben Alexander, oprichter Buutvrij for life: ‘Als je elke dag probeert om met creativiteit ’n beetje een betere wereld voor elkaar te krijgen, is een opdrachtgever als Natuur & Milieu natuurlijk een droom. Als het zo goed klikt op intrinsieke motivatie wat betreft dit soort belangrijke thema’s, is samenwerken elke dag een feestje.’

Hoe gasvrij ben jij?

De campagne Hoe Gasvrij is Nederland? onderzoekt de Nederlandse ‘Gasvrijheid’. Via de campagnepagina hoegasvrijbenjij kun je testen hoe het met jouw huis staat en word je voorzien van persoonlijk advies. De campagne is vanaf eind december online, op de radio en OOH te vinden.

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken