Bol.com: interieur centraal
- Bureaus
- 8 apr 2022 @ 08:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 apr 2022 @ 08:40
- Sjaak Hoogkamer
Online retail platform bol.com lanceert een nieuwe campagne om meer bekendheid te creëren voor het woonassortiment en bijbehorend inspiratieplatform.
De 360° -communicatiecampagne, ontwikkeld door Dept, laat zien hoe kleine veranderingen in je leven soms tot grote veranderingen van je interieur kunnen leiden.
Pap, het is uit…
Bol.com trapt de campagne af met een commercial waarin de speciale band tussen vader en dochter centraal staat.
In de film, geregisseerd door Willem Gerritsen (CZAR), staat een dochter overmand door liefdesverdriet plots weer dakloos voor de deur van het ouderlijk huis. Voor je dochter doe je alles, dus tovert pa zijn geliefde mancave om tot een prachtige meisjeskamer. Maar de film maakt een draai wanneer de liefde zoals altijd onvoorspelbaar blijkt te zijn.
Cecile van den Heuvel, campagnemanager bij bol.com: ‘Veranderingen van je interieur gaan vaak samen met kleine en grote levensgebeurtenissen. Bijvoorbeeld je dochter die opeens weer thuis komt wonen. Door daarop in te zoomen willen we de juiste emotionele snaar raken en tegelijkertijd een sfeervolle impressie van ons uitgebreide woonassortiment geven.’
Ramin Bahari, associate creative director bij Dept: ‘Je huis, maar ook je leven is nooit af. Soms overkomt je iets dat je wereld en zelfs je interieur op z’n kop zet. Die nuchtere observatie hoort bij bol.com en leidt ook nu weer tot communicatie met een knipoog.’
Campagne
De campagne is de komende weken te zien op verschillende owned and paid kanalen, waaronder tv, online video, OOH en print (in België), social en display.
CREDITS:
Verantwoordelijk bij bol.com: Cecile van den Heuvel, Niels Moes, Danielle Snoeij, Sophia Kerkhof-Schneider, Boukje Taphoorn
Bureau: Dept Agency
Creative directie: Ramin Bahari, Tim Menko, André Dammers
Creatie: Annelied van de Weg, Max Kurstjens
Strategie: Maeve van Ettekoven
Account: Thomas van Slooten, Eveline de Groot
RTV Producer: Raquel Wijngaarde
Productiemaatschappij: CZAR
Regie: Willem Gerritsen
Sound: Amp.Amsterdam en Earforce
Post: The Compound
Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing