Dremel: doe het lekker zelf

Dremel: doe het lekker zelf
  • Bureaus
  • 14 sep 2022 @ 15:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na een pitch voor een nieuw marketingbureau heeft Dremel (onderdeel van Bosch) gekozen voor Accenture Song. In het eerste werk voor de producent van high-speed roterend gereedschap doet het een bijzondere oproep: ‘stop calling your dad’.

De eerste campagne die het Amsterdamse bureau en Dremel samen maakten richt zich op millenials en Gen Z'ers. Wat doen zij als er iets in huis moet gebeuren? Precies: ze pakken hun telefoon, en schakelen hulp in. In de korte films zien we twee typische vaders, bepakt en bezakt met een bouwkeet aan gereedschap, die hun kinderen komen redden. Gegeneerd nemen zij de hulp in ontvangst. Dat kan anders: 'stop calling your dad', zegt het merk, en doe het gewoon zelf.

De campagne bestaat uit verschillende online en social videos, posts en banners en is live in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België.

Gül Altuntaç (Global Storyteller) & Tessa van Nunen (Digital Marketing Manager), bij Dremel: ‘Een goed begrip en gevoel voor het merk, diepgaande digitale kennis, mondiale executiekracht en een geweldig creatief idee waren doorslaggevend om voor Accenture Song te kiezen. Bij het ontwikkelen van de eerste gezamenlijke campagne hebben we een goeie klik gevoeld met het team. We hebben goede inhoudelijke discussies kunnen voeren en een sterk creatief en strategisch sturend merkidee gevonden.’

Gijs de Bruijn, Managing Director & Head of Strategy bij Accenture Song: ‘We willen de sterke basis die Dremel mondiaal heeft verworven verder uitbouwen. Bij alle producten van het merk staan innovatie en kwaliteit voorop. De combinatie met de life-centric creativiteit van Accenture Song maakt dat we in staat zijn om succesvolle campagnes te ontwikkelen die relevant zijn voor de consument en maximale impact en bereik behalen.’

Credits

Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen

Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter

Creatie: Leo van Oss en Nick Maas

Account: Lisa Been en Sammy-Jo Heijdra

Media: Eva Schoon en Michiel Zwama

Design en Development: Tom Hoofs, Britt van Oenen en Dave Tervoort

Productie: Studio Beng Beng



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken