Dremel: doe het lekker zelf
- Bureaus
- 14 sep 2022 @ 15:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 sep 2022 @ 15:21
- Sjaak Hoogkamer
Na een pitch voor een nieuw marketingbureau heeft Dremel (onderdeel van Bosch) gekozen voor Accenture Song. In het eerste werk voor de producent van high-speed roterend gereedschap doet het een bijzondere oproep: ‘stop calling your dad’.
De eerste campagne die het Amsterdamse bureau en Dremel samen maakten richt zich op millenials en Gen Z'ers. Wat doen zij als er iets in huis moet gebeuren? Precies: ze pakken hun telefoon, en schakelen hulp in. In de korte films zien we twee typische vaders, bepakt en bezakt met een bouwkeet aan gereedschap, die hun kinderen komen redden. Gegeneerd nemen zij de hulp in ontvangst. Dat kan anders: 'stop calling your dad', zegt het merk, en doe het gewoon zelf.
De campagne bestaat uit verschillende online en social videos, posts en banners en is live in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België.
Gül Altuntaç (Global Storyteller) & Tessa van Nunen (Digital Marketing Manager), bij Dremel: ‘Een goed begrip en gevoel voor het merk, diepgaande digitale kennis, mondiale executiekracht en een geweldig creatief idee waren doorslaggevend om voor Accenture Song te kiezen. Bij het ontwikkelen van de eerste gezamenlijke campagne hebben we een goeie klik gevoeld met het team. We hebben goede inhoudelijke discussies kunnen voeren en een sterk creatief en strategisch sturend merkidee gevonden.’
Gijs de Bruijn, Managing Director & Head of Strategy bij Accenture Song: ‘We willen de sterke basis die Dremel mondiaal heeft verworven verder uitbouwen. Bij alle producten van het merk staan innovatie en kwaliteit voorop. De combinatie met de life-centric creativiteit van Accenture Song maakt dat we in staat zijn om succesvolle campagnes te ontwikkelen die relevant zijn voor de consument en maximale impact en bereik behalen.’
Credits
Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen
Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter
Creatie: Leo van Oss en Nick Maas
Account: Lisa Been en Sammy-Jo Heijdra
Media: Eva Schoon en Michiel Zwama
Design en Development: Tom Hoofs, Britt van Oenen en Dave Tervoort
Productie: Studio Beng Beng
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation