Bureau Hotel L'Amour stelt liefde voor reclame centraal

Bureau Hotel L'Amour stelt liefde voor reclame centraal
  • Bureaus
  • 3 jan 2023 @ 07:41
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het nieuwe Amsterdamse creatief bureau Hotel L’Amour richt zich op ‘merken die geliefd willen worden’. Volgens de oprichters gedragen merken zich als stalkers in plaats van verleiders. Het Hotel wil daar verandering in brengen.

‘Gelukkig zien we een kentering in de markt en willen marketeers weer investeren in langlopende, opvallende campagnes, aldus Aad Kuijper, die eerder reclamebureau Alfred oprichtte. Valérie Dekeuwer wordt Managing Director van het nieuwe bureau. Ze komt van TBWA\Neboko waar ze als Business Director werkte voor diverse grote klanten. Het viertal is verantwoordelijk voor veel campagnes in de afgelopen jaren, voor Calvé, ABN/Amro, Unox, De Landmacht, Melkunie, Jumbo, Kruidvat, Heineken, Campina en Albert Heijn. Daarmee wonnen ze meerdere Gouden Loekies en Effies.

De eerste klant van Hotel L’Amour is al ingecheckt: Hema. ‘Een love brand bij uitstek waar we al onze liefde voor reclame in kwijt kunnen’, zegt Martijn van Marle. Bas Verheijen, CCO Hema: ‘De campagne die Peter en Martijn voor ons hebben gemaakt bij DDB Unlimited werkt heel goed voor Hema, dus we zijn blij dat we die nu kunnen voortzetten bij hun nieuwe bureau. En het zijn ook bijzonder aimabele mensen waar we gewoon graag mee werken. Die bureaunaam past goed bij ze.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken