Nieuwe campagne Raak luistert naar het innerlijke kind
- Bureaus
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Met de pay-off ‘Zoooo, dat is Raak, maar dan zonder suiker!’ is de nieuwe campagne van het Nederlandse siropenmerk Raak van start gegaan. Een tv-commercial met aanvullende online video's, advertenties en abri's vormen de aftrap van de campagne.
Na een marktonderzoek uitgevoerd door Raak bleek onder meer dat consumenten willen minderen met suiker, maar niet willen inleveren op smaak en dat een brede keuze aan smaken belangrijk is. Eva Dickmann, Brandmanager van Raak: ‘Met Zero Sugar siroop in de hoofdrol van de campagne laten we zien dat je met Raak zowel lekker als verantwoord kunt genieten. Daarnaast hebben wij ingespeeld op de behoefte van de consument die een brede keuze aan diverse smaken belangrijk vindt en is Raak Zero Sugar siroop verkrijgbaar in 8 varianten.”
Weer even kind zijn
Het siropenmerk heeft na een pitch bewust gekozen voor creatief bureau Stick. Samen zijn ze afgelopen periode bezig geweest aan een nieuwe merkstrategie en campagne. Marijn Peters, Creatief directeur bij het creatief bureau: ‘Raak is het merk dat ons terugbrengt naar de goede en grappige herinneringen van onze kindertijd. In de nieuwe commercial gaan we op humoristische wijze terug naar deze herinneringen en roepen we iedereen op weer even te luisteren naar het innerlijke kind.’
Samen maakt trots
Bij de totstandkoming van de campagne is letterlijk het hele bedrijf betrokken. Vanaf de conceptfase tot en met de realisatie van de films en uitingen hebben werknemers geholpen. Van siroopmaker tot kantoorpersoneel. Eva Dickmann: ‘Samen zorgen we dag in dag uit ervoor dat Raak beschikbaar en toegankelijk is voor iedereen. Zo ontstond het idee om het gehele bedrijf erbij te betrekken. Heel bijzonder die betrokkenheid en samenhorigheid binnen ons bedrijf. Collega’s figureren zelfs mee in de films!'
De campagne is vanaf 6 maart te zien op TV, online en via digital OOH.
Credits:
Opdrachtgever: Raak, United Soft Drinks
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Eva Dickmann, Thari Hesselink
Bureau: Stick
Account: Tom Kwant
Strategie: Thom van der Bijl
Creatie: Rochelle van Dinter, Bob Jonk, Marijn Peters
Productiemaatschappij: Ministry of Frames
Regisseur: Bas Goossens
Producer: Lieve Claessens
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes