Nieuwe koers Museum Rembrandthuis
- Bureaus
- 10 mrt 2023 @ 11:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 mrt 2023 @ 11:00
- Sjaak Hoogkamer
Museum Rembrandthuis wil met een nieuwe campagne zijn lokale, nationale en internationale positie als de plek waar je Rembrandt beter leert kennen versterken.
Uiteindelijk moet dat leiden tot 300.000 bezoekers per jaar. Om die ambitie te bereiken is het museum verbouwd en heeft het samen met The Family Amsterdam een complete rebranding ontwikkeld.
Het verbouwde Museum Rembrandthuis kiest ervoor om bezoekers niet alleen te inspireren met het werk en het vakmanschap van de kunstenaar, maar ook om mensen het huis en het leven van Rembrandt te laten ervaren. In het museum krijg je als bezoeker het gevoel alsof je naast de kunstenaar in de zeventiende eeuw staat en meekijkt over z’n schouder.
Milou Halbesma, directeur Museum Rembrandthuis: ‘In Museum Rembrandthuis stap je letterlijk het huis binnen waar Rembrandt vier eeuwen geleden heeft gewerkt en gewoond. Hier maakte hij lief en leed mee, verzamelde hij kunst en leidde hij beroemde leerlingen op, zoals Gerard Dou, Ferdinand Bol en Govert Flinck. En hier maakte hij zijn meesterwerken.
In dit huis werd hij de allergrootste. Nergens anders ter wereld kun je zo goed het leven en het werk van Rembrandt ervaren als hier
In samenwerking met The Family Amsterdam werd een aangescherpte missie en visie, corporate story ontwikkeld en de belofte ‘Dichter bij Rembrandt kom je niet’ verder ingevuld. Het bureau hielp het museum ook met het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl.
Ed van Bennekom, namens The Family: ‘Het museum draait om het werk en het leven van Rembrandt, dus dat was ook het vertrekpunt voor de huisstijl. Centraal staat het huis, de plek waar hij z’n meesterwerken maakte en z’n spirit nog altijd aanwezig is. Z’n ongrijpbare leven wordt verbeeld door de vorm eromheen. Je kunt er een schilderspalet in zien, of een denkwolk, of zelfs de ‘bubbel’ waar hij in leefde. In communicatie-uitingen biedt het logo een doorkijkje naar zijn wereld, het is dan als een passe-partout om z’n leven en werk.’
Rembrandt in een abri
Op 18 maart heropent het museum. Voor wie niet tot 18 maart kan wachten, ontwikkelde The Family een outdoorcampagne. In zes abri’s verspreid door Amsterdam hangen etsen van Rembrandt die zijn gedrukt met replica’s van de originele etsplaten. Zo wil het museum de stad waar Rembrandt groot werd iets teruggeven.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing